Obiectul contractului de franciza
Un contract de franciza are un caracter bilateral. Aceasta inseamna ca acest act juridic da nastere unor obligatii reciproce intre francizor si francizat. Obligatia principala a francizorului are ca obiect cedarea conceptelor de afaceri francizabile....
Cum sa creati o buna prima impresie intr-o intalnire de afaceri
In cazul oricarei intalniri de afaceri ori de vanzari, prima impresie pe care o faceti este in masura sa il influenteze foarte mult pe interlocutorul dvs. si il determina pe acesta sa isi formeze o parere care nu se...
O trasatura fundamentala a vietii economice moderne este aceea ca oamenii se afla permanent in situatia de a alege. Gama variata de produse de pe piata atrage dupa sine si posibilitatea sporita de a selecta din afaceri ceea ce este mai bun, mai atractiv, mai calitativ. Progresul tehnic si...
Exista o categorie de oameni care pot deveni foarte usor intreprinzatori de succes: ei nu au nevoie decat de o idee de afacere, idee care, de multe ori, e suficient sa fie exprimata in doar cateva randuri. Pentru ca acele cateva randuri demareaza un intreg lant de actiuni: “Interesanta...
Sunteti convins ca ati incheiat un contract cu multa atentie la detalii si termene. Ati acceptat ca plata sa se faca la un termen ulterior livrarii produselor si va puteti trezi ca partenerul intarzie sau, mai rau, refuza sa vireze banii. Ce tactici abordati in asemenea situatii?
1)...
Unii patroni gasesc ca a-si plati bine oamenii este suficient. Dar nu este adevarat.
Cand sunt intrebati pentru ce motive anume le place slujba lor, oamenii raspund:
- Este o munca interesanta;
- Imi place atmosfera de la birou;
- Sunt tratata ca o persoana competenta si...
Exista cuvinte care seamana neincrederea in sufletul omului si care, cu perfidie, transmit ceva subconstientului interlocutorului. De unde si reactiile pozitive sau negative – care contribuie la calmarea indoielii sau, dimpotriva, la exacerbarea ei. Iata o lista, ce inca poate fi completata,...
Mirela C.: "In 1992, dupa terminarea facultatii, ne-am hotarat, eu si sotul meu, sa intram in afaceri. Ca urmare ne-am apucat sa cautam o oportunitate, sperand sa gasim un domeniu care sa tina putin si de intelect si pe care sa nu se fi inghesuit prea multa lume.
Raspunsul a venit pe o...
Tot mai multe lucruri despre care credeam ca nu exista decat in filmele americane patrund in peisajul autohton si devin accesibile unei parti tot mai mari a romanilor. Cine si-ar fi imaginat, in urma cu cativa ani, ca ar avea posibilitatea sa faca scuba diving, scufundari pe timp de noapte...
Magazin-laborator pentru produse de patiserie
Cand ati vazut ultima oara o coada la ceva? Mai mult ca sigur atunci cand ati trecut pe langa o gogoserie, o covrigarie sau o patiserie. Nici nu e de mirare: gogosile, covrigii si pateurile aburinde, abia scoase din cuptor, sunt irezistibile...
Direct mailingul nu se face dupa ureche
Reticentele fata de aceasta forma de comunicare sunt inca foarte raspandite. Ugo Canonici, director al revistei Direct Marketing si presedinte al societatii Cleis, specializata in consultanta pentru comunicatii, spune ca „de fiecare data cand...
Un machior profesionist poate primi 50 $ pentru sedintele foto (munca sa durand practic doua, trei ore), 500 $ pentru un videoclip, iar daca are sansa sa semneze un contract cu producatorul unui film, onorariul poate ajunge si la 3.000 $ pe luna.
Machiajul profesionist este, asadar, o...
In urma cu doi ani, Florin Muntean si sotia sa erau in cautarea unei afaceri. Doreau sa demareze o mica activitate care sa le aduca un venit suplimentar, insa fara o investitie prea mare, ceva cat mai apropiat de domeniile care ii pasionau (calculatoare, fotografie, arta).
Inspiratia a...
Ati scris o carte. Beletristica, poezie, manual tehnic - nu conteaza. Este o carte foarte buna, cel putin in opinia dvs., si sunteti nerabdator sa o vedeti tiparita si asezata frumos in rafturile librariilor. Dar pana acolo mai este drum lung. Etapa la care cu siguranta va veti poticni consta...
Sa ne imaginam ca dvs. si intreg departamentul de marketing al firmei dvs. munciti pe rupte si cu entuziasm pentru a realiza un material publicitar de efect, care sa va creasca vizibil cifra de afaceri. Dar dupa ce materialul e gata si-l lansati catre potentialii clienti, descoperiti cu...
1 . Separati problemele de persoana cu care negociati.
Nu incasati ca pe un afront personal pretentiile exagerate ale celuilalt ori dificultatile pe care le intampinati de-a lungul discutiilor.
" Pe cuvant, imi sunteti simpatic si chiar imi face o deosebita placere sa discut cu...
1. Oferiti-l acum!
Feed-back-ul pozitiv este prea important pentru a fi lasat pe mai tarziu. Spuneti ceva chiar acum!
2. Faceti-l public.
In vreme ce feed-back-ul negativ ar trebui dat in particular, cel pozitiv isi atinge tinta atunci cand este facut public. Nu evitati...
Clientul dvs. se confrunta cu o multitudine de oferte care ii promit sa-i satisfaca nevoile. Acesta are nevoie de motive convingatoare pentru a se decide pentru oferta dvs. Marketing inseamna ca dvs. va orientati intreaga gandire si actiune de intreprinzator pentru a pune clientii in...
Daca ati incercat vreodata sa scrieti un text de reclama, cunoasteti probabil angoasa pe care v-o creeaza foaia alba de hartie din fata dvs. (sau ecranul imaculat al calculatorului). De unde sa incepeti? Cum sa incepeti? Pe ce idee sa mergeti? Ce ar atrage, oare, atentia cititorilor? Sa...
Rezumatul este poate cea mai importanta parte a planului de afaceri din punctul de vedere al impactului pe care il are acesta asupra celui care il citeste. Ganditi-va ca planul dvs. de afaceri este evaluat de o comisie. Din aceasta comisie fac parte specialisti pe diverse domenii de...