BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Rezumatul intr-un plan de afaceri
Rezumatul este poate cea mai importanta parte a planului de afaceri din punctul de vedere al impactului pe care il are acesta asupra celui care il citeste. Ganditi-va ca planul dvs. de afaceri este evaluat de o comisie. Din aceasta comisie fac parte specialisti pe diverse domenii de activitate (unul este specializat in vanzari, altul in marketing, altul in analiza financiara). Aceasta echipa este condusa de un director (de credite, de exemplu, la o banca). Fiecare membru al comisiei citeste sectiunea din planul de afaceri care se refera la domeniul lui de expertiza si face o evaluare a afacerii dvs.
![]() |
In final, toate aceste evaluari, impreuna cu planul de afaceri, ajung la director, care trebuie sa ia decizia daca va acorda sau nu creditul. In mod evident, directorul nu are timp sa stea si sa citeasca tot planul de afaceri (ar fi si o munca inutila deoarece in acest caz nu s-ar mai justifica angajarea expertilor). El va citi insa rezumatul (2, 3 maximum 5 pag. in cazul unui plan de afaceri foarte complex) din planul dvs. de afaceri, pentru a-si face o idee despre ce e vorba.
In rezumat trebuie sa atingeti toate domeniile acoperite de planul de afaceri (marketing, vanzari, furnizori, situatia financiara). Pentru a putea fi o imagine fidela intr-un plan de afaceri, desi rezumatul este prima parte al acestuia, el se redacteaza ultimul.
Dupa ce ati terminat de conceput toate celelalte sectiuni, dupa ce considerati ca ati reusit sa realizati o imagine corecta, coerenta si tentanta a afacerii dvs. (sau a intentiei dvs.), puteti sa treceti si la redactarea rezumatului.
Pentru aceasta, puteti incepe prin a scoate din fiecare parte acele paragrafe care vi se par importante/relevante. Dupa aceasta, rescrieti paragrafele respective astfel incat sa obtineti in final un document coerent si cursiv. Ce obtineti in final este un rezumat al unui plan de afaceri.
Pentru mai multe articole despre PLAN DE AFACERI: click aici