Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Strategia de piata



Strategia de piata

Reprezinta o componenta (adesea poate fi cea mai importanta) a strategiei generale de dezvoltare a intreprinderii. Prin aceasta se stabileste raportul dintre societatea comerciala si mediul ambiant, pozitia pe care intreprinderea trebuie sa si-o asigure in interiorul mediului pentru a-si atinge scopurile (eficienta economica – profitul).

O strategie de piata adecvata este aceea conform careia:

  • societatea comerciala analizeaza caracteristicile pietei de desfacere;
  • se pozitioneaza ca domeniu de activitate in una din multele ramuri de activitate ale acestei piete de desfacere.

Prezinta in aceasta ramura produsul care sa corespunda cerintelor pietei, pe care il ofera la locul si pretul potrivit, insotit de o promovare corespunzatoare, urmarind sa-si


indeplineasca astfel obiectivele stabilite pentru o anumita perioada de timp.

457 de definitii si temeiuri legale si 127 de studii de caz te fac AS in CONTABILITATEA specifica INSTITUTIILOR PUBLICE!

De-a lungul ciclului sau de viata, compania parcurge urmatoarele faze:

  • faza de fondare: cand noua companie cauta un loc in cadrul pietei, ramura care sa se potriveasca cel mai bine ofertei sale.
  • faza de dezvoltare: in care compania isi concepe si realizeaza strategiile de dezvoltare, sporindu-si ponderea pe respectiva ramura de piata, chiar mai mult, cautand sa se adreseze si altor ramuri noi ale respectivei piete de desfacere.
  • faza de consolidare si stabilizare: eforturile de dezvoltare sunt trecute pe un
    plan secund, in aceasta perioada predominand eforturile de mentinere a pozitiilor castigate pana in acel moment prin buna alegere si aplicare a „strategiilor de dezvoltare“.

In functie de mediul extern al societatii comerciale, strategia de piata poate avea
mai multe forme:

  • Pasiva – presupune ca intreprinderea sa se adapteze la schimbarile intervenite
    in mediul extern, fara a-l influenta pe acesta.
  • Prevazatoare – intreprinderea anticipeaza modificarile mediului si cauta, prin masuri adecvate, sa-si corecteze strategia inainte ca aceste schimbari sa devina realitate.
  • Dinamica – presupune cunoasterea permanenta a modificarilor in perspectiva ale mediului ambiant, depistarea oportunitatilor si chiar influentarea evolutiei acestuia printr-un proces continuu de inovare.


Tags: piatamanagementmarketingafaceriplan de afaceri


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Strategia de piata
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

6 idei de afaceri pentru cei cu bani putini!

de Www.ideideafaceri.ro
Ideile de afaceri va dau tarcoale in 2012 dar nu aveti un capital solid de investitii? Credeti ca detineti abilitati antreprenoriale, abilitati si...
Management si afaceri
Citeste mai departe

16 idei de afaceri pentru cei cu capital mic sau mediu, in 2012!

de Www.ideideafaceri.ro
Ideile de afaceri care ne permit sa ne aruncam in valtoarea mediului business cu niveluri scazute sau medii de cheltuieli sunt idei potrivite pentru...
Management si afaceri
Citeste mai departe

3 idei de afaceri mici si simple in 2012!

de Www.ideideafaceri.ro
Ideile de afaceri mici si simple sunt unele dintre cele mai cautate oportunitati din care speram sa scoatem profit. Nu ne lasam dusi de nas de tepe...
Management si afaceri
Citeste mai departe

6 afaceri la cheie pentru romanii cu capital mic, in 2012!

de Www.ideideafaceri.ro
Iata 6 afaceri la cheie pentru romanii cu capital mic, in 2012: 1. Confectionarea de decoratiuni si ornamente pentru Craciun - afaceri...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."