Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Monitorizarea si evaluarea performantei in marketing



Dupa punerea planului in aplicare, managerii trebuie sa se asigure ca el functioneaza in practica.

Feedbackul e esential pentru monitorizarea performantei. Intr-o lume ideala, nicio activitate de marketing nu trebuie sa fie intreprinsa pana ce nu se pune la punct un sistem de monitorizare si evaluare.

Pentru analiza performantei, exista doua grupe fundamentale de abordari:

analiza vanzarilor, care analizeaza venitul generat de activitatile firmei; si:

analiza costului de marketing, care se ocupa de costurile de generare a venitului.

Daca firma vrea sa foloseasca in mod eficient analiza vanzarilor, pentru a-si monitoriza activitatile, e nevoie de foarte multe informatii. Asta poate angrena firma in cheltuieli substantiale pentru cercetarea de piata. O astfel de activitate este temelia monitorizarii si a evaluarii.

NOU! OG nr. 16/2022 a adus peste 60
de schimbari radicale ale Codului fiscal!


Aflati aici cum trebuie intelese si aplicate noile prevederi!

>> Click AICI <<
 

Cealalta fata a problemei este examinarea costului atingerii obiectivelor specificate.

Analiza costului de marketing este un set de tehnici pentru defalcarea costurilor activitatilor firmei si asocierea lor cu obiectivele specifice de marketing. In mare, costurile pot fi defalcate astfel:

-  costurile directe, cum ar fi salariile personalului de vanzari; pot fi atribuite direct unei anumite activitati;

-  costurile uzuale care pot fi urmarite, cum ar fi costurile cu reclama; pot fi urmarite pana la produsele specifice; si:

-  costurile uzuale care nu pot fi urmarite, cum ar fi costul activitatii de PR sau reclama la nivel de companie; nu pot fi alocate unei anumite marci sau game de produse.

Contracte de marketing cu efect anticriza: iti apara buzunarul si-ti tripleaza cifra de vanzari. Rapid si economic! ...Click aici pentru mai multe detalii aici!

In analiza costurilor de marketing, problema principala este organizarea sistemelor contabile ale firmei intr-o maniera care sa permita analiza.

De exemplu, e posibil ca evidentele privind fondul de salarii sa nu poata fi defalcate pe functii. Poate fi dificil sa-ti dai seama cine din personalul administrativ petrece mai mult timp cu sarcini legate de marketing; sau chiar sa afli care este factura de plata pentru forta de vanzari. La fel, apar probleme si la definirea functiilor: care sunt posturi de marketing si care nu.

Evident, costul serviciilor oferite clientilor din zone indepartate constituie un cost de marketing. Trebuie deci ca si costurile de transport sa fie luate in calcul la fel ca si cheltuielile de deplasare ale personalului de vanzari? De asemenea, daca un
anumit produs nu da rezultate bune, ar trebui sa analizam costurile de productie?

Pentru firma perfecta, orientata spre client, aceste raspunsuri sunt evidente, intrucat toate activitatile firmei sunt privite ca activitati de marketing. In alte firme, nu toti managerii sunt de acord cu premisele fundamentale pe care se bazeaza marketingul.

Exista si situatii mai proaste. Pentru multi oameni e greu sa transpuna teoria in practica si sa orienteze activitatile organizatiei spre client.

Pentru mai multe articole despre: Marketing apasa aici


Tags: marketingvanzarimanager


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Monitorizarea si evaluarea performantei in marketing
Rating:
Nota: 4.75 din 2 voturi

Articole conexe

6 idei de afaceri pentru cei cu bani putini!

de Www.ideideafaceri.ro
Ideile de afaceri va dau tarcoale in 2012 dar nu aveti un capital solid de investitii? Credeti ca detineti abilitati antreprenoriale, abilitati si...
Management si afaceri
Citeste mai departe

16 idei de afaceri pentru cei cu capital mic sau mediu, in 2012!

de Www.ideideafaceri.ro
Ideile de afaceri care ne permit sa ne aruncam in valtoarea mediului business cu niveluri scazute sau medii de cheltuieli sunt idei potrivite pentru...
Management si afaceri
Citeste mai departe

3 idei de afaceri mici si simple in 2012!

de Www.ideideafaceri.ro
Ideile de afaceri mici si simple sunt unele dintre cele mai cautate oportunitati din care speram sa scoatem profit. Nu ne lasam dusi de nas de tepe...
Management si afaceri
Citeste mai departe

6 afaceri la cheie pentru romanii cu capital mic, in 2012!

de Www.ideideafaceri.ro
Iata 6 afaceri la cheie pentru romanii cu capital mic, in 2012: 1. Confectionarea de decoratiuni si ornamente pentru Craciun - afaceri...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."