Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa supravegheati atent concurenta in afaceri



 Daca sunteti nou pe piata de afaceri sau doriti sa introduceti un produs sau un serviciu nou, este bine sa analizati si barierele la intrare. Acestea sunt acele conditii care fac dificila sau imposibila intrarea unei firme pe piata de afaceri.

Daca firmele concurente din zona de afaceri au construit bariere de intrare puternice, va va fi mai greu sa intrati in afaceri pe acest domeniu de activitate.

Odata intrat pe piata de afaceri, este de datoria dvs. sa construiti in jurul firmei bariere de intrare, care vor actiona asemanator zidurilor unei cetati - intrusii vor fi tinuti deoparte, aliatii vor putea sa vi se alature.

3 secrete pe care nimeni nu vi le spune atunci cand vreti sa demarati o afacere! Click aici!

Important!


Putine bariere la intrare sunt durabile. Asa cum dvs. puteti sa le daramati, si ceilalti concurenti vor putea in viitor face acelasi lucru daca vor avea resursele necesare.
Unele bariere sunt dependente de activitatea unor firme, altele sunt independente.

Barierele dependente de activitatea firmelor pot fi:

1. Brevetele de inventie (unele firme concurente pot detine brevete de inventie care le ofera mari avantaje in lupta pentru piata de afaceri).

2. Marcile inregistrate (daca marca este foarte importanta pentru clienti, va fi dificil si de durata sa construiti o marca proprie ce sa le concureze pe celelalte).

3. Fidelitatea fata de marca (unele produse si servicii nu atrag fidelitatea clientilor, altele da; in domeniul serviciilor, fidelitatea este mai importanta).

4. Calitatea ridicata a produselor si serviciilor (daca pe piata de afaceri exista concurenti puternici, calitatea ofertei lor va fi foarte ridicata, ceea ce va va dezavantaja).

5. Costuri de reorientare a clientilor ridicate (este posibil ca, pentru a atrage clientii unor firme concurente, acestia sa fie nevoiti sa realizeze costuri suplimentare pentru a se adapta produselor si serviciilor dvs. - spre exemplu in domeniul calculatoarelor, trecerea de la sistemul de operare Windows la sistemul Linux).

6. Cheltuieli mari de exploatare (spre exemplu, datorita concurentei pentru calitate, costul materiilor prime si al materialelor consumabile va fi foarte ridicat; de asemenea, personalul competitorilor poate fi extrem de bine pregatit si costurile instruirii vor putea fi ridicate).

7 . Experienta necesara (nimeni nu spune ca este usor sa construiesti o firma de telefonie mobila sau de consultanta in management).

8. Piata saturata (nivelul gamei de produse si servicii oferit de competitori poate excede necesitatile pietei si atunci lupta va fi apriga pentru un loc in fata).

9. Accesul dificil la canalele de aprovizionare (uneori, competitorii dvs. mai puternici pot fi ei insisi proprietarii canalelor de aprovizionare - spre exemplu, daca concurezi cu un furnizor de servicii de copiere acte, s-ar putea sa descoperi ca vei fi nevoit sa cumperi de la el cerneala; de asemenea, este posibil ca pur si simplu sa nu aveti la dispozitie furnizori).

10. Accesul dificil la canalele de distributie (explicatia referitoare la accesul dificil la canalele de aprovizionare este valabila si pentru canalele de distributie).

Barierele independente de activitatea firmelor sunt:

1. Nivelul ridicat al investitiei
2. Problemele tehnice si tehnologice
3. Lipsa furnizorilor si distribuitorilor
4. Reglementari restrictive etc.

Identificati si descrieti cat mai multe bariere si incercati sa gasiti cai de a le depasi. Altfel, intregul efort al firmei de a se dezvolta va fi zadarnic.

Important! Folositi informatiile!
Cunoasterea concurentei este al doilea lucru foarte important in conducerea unei afaceri. Evident, primul este sa va cunoasteti clientii si de ce au ei nevoie.

Sfatul nostru! Actionati!
Nu este de ajuns doar sa stiti. Trebuie sa si actionati pe baza celor aflate. Dupa ce ati adunat informatiile, le-ati interpretat si evaluat, este timpul sa (re)actionati

Impreuna cu informatiile obtinute din cercetarea de piata, cercetarea industriei din care faceti parte si cercetarea celorlalti factori ce influenteaza activitatea firmei, veti decide cum veti construi strategia generala de afaceri. Nu numai planificarea de marketing va fi influentata, ci si planificarea productiei si operatiunilor, planificarea resurselor umane si planificarea financiar-contabila.

Cunoasterea inseamna putere. Informatia este putere! Cine detine informatia controleaza jocul si chiar ajunge sa ii faca regulile.

Sfatul nostru!
Invatati sa va aparati propriile informatii. O regula importanta in arta razboiului este ca, pentru a invinge, este bine sa stiti cat mai multe despre adversari, in timp ce acestia stiu cat mai putine despre dvs.

Daca sunt situatii in care concurentii sunt aproape de dvs. ca performante, puteti pune la punct o strategie ofensiva (de atac), lovind direct adversarii.

Daca insa acestia sunt prea puternici sau beneficiaza de resurse importante si au  construite bariere solide la intrare, nu descurajati; intotdeauna exista zone slabe in zidurile inamice.

Spre exemplu, segmente de piata mai mici, de tip nisa, cu nevoi specifice pe care ceilalti competitori nu se obosesc sa le satisfaca din diverse motive. Sau este posibil ca tehnologia actuala utilizata in procesul de productie sa fie pe punctul de a fi revolutionata datorita informaticii si concurentii sa fie prea mari pentru a se misca rapid in directia retehnologizarii. Astfel, din start veti avea costuri mai reduse, un timp de procesare si livrare mai scurt etc.

Daca, in schimb, sunteti lider de piata, atunci abordati o strategie de dezvoltare -largiti paleta de produse si servicii, extra-optiuni, continuati sa investiti in imagine, in eficientizarea procesului de productie, in pregatirea si perfectionarea personalului, in acumularea de rezerve pentru investitii viitoare etc.

Monitorizarea concurentei este vitala pentru dezvoltarea si succesul firmei. Dar desi este important sa reactionati in fata activitatilor si practicilor concurentei in afaceri , nu va lasati condus doar de acest impuls, pentru ca altfel nu veti reusi sa construiti nimic original si nu veti fi niciodata cu un pas inaintea celorlalti.

Pentru mai multe articole despre: Cum sa pornesti afaceri apasa aici


Tags: afacerifimepiata


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum sa supravegheati atent concurenta in afaceri
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

6 idei de afaceri pentru cei cu bani putini!

de Www.ideideafaceri.ro
Ideile de afaceri va dau tarcoale in 2012 dar nu aveti un capital solid de investitii? Credeti ca detineti abilitati antreprenoriale, abilitati si...
Management si afaceri
Citeste mai departe

16 idei de afaceri pentru cei cu capital mic sau mediu, in 2012!

de Www.ideideafaceri.ro
Ideile de afaceri care ne permit sa ne aruncam in valtoarea mediului business cu niveluri scazute sau medii de cheltuieli sunt idei potrivite pentru...
Management si afaceri
Citeste mai departe

3 idei de afaceri mici si simple in 2012!

de Www.ideideafaceri.ro
Ideile de afaceri mici si simple sunt unele dintre cele mai cautate oportunitati din care speram sa scoatem profit. Nu ne lasam dusi de nas de tepe...
Management si afaceri
Citeste mai departe

6 afaceri la cheie pentru romanii cu capital mic, in 2012!

de Www.ideideafaceri.ro
Iata 6 afaceri la cheie pentru romanii cu capital mic, in 2012: 1. Confectionarea de decoratiuni si ornamente pentru Craciun - afaceri...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz"