Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Conceperea unui anunt de angajare eficient
Publicat de catre Www.legislatiamuncii.roNr. vizualizari: 14981 / Rating utilizatori: 4.45 din 21 voturi
Plan de actiune
Cititi anunturile existente in presa pentru posturi similare celor vizate de dumneavoastra.
Atunci cand urmariti astfel de anunturi, fiti atent la:
• dimensiuni
• frecventa aparitiilor
Continutul anuntului
Concepeti anuntul cat mai clar cu putinta, cat mai dinamic si mai atractiv. Feriti-va de texte plictisitoare, anoste.
Incercati sa atrageti cu precadere candidatii vizati de firma, adica aceia care corespund specificatiilor postului.
Promovati, prin intermediul textului, atat postul vacant cat si organizatia in ansamblu. Imaginea firmei este importanta. Nimeni nu va da atentie unui anunt al unei firme despre care se stie ca este
In dificultate. Potentialii candidati vor sa afle ca postul este platit bine, ca beneficiile sunt atragatoare, ca localizarea este buna si ca exista posibilitati de promovare.
Asigurati-va ca denumirea postului este scoasa in evidenta si ca ea corespunde responsabilitatilor descrise In anunt (de exemplu, suna mult mai impozant decat ).
Oferiti o scurta descriere a postului. Atentie! Scopul dvs. este sa atrageti cat mai multi candidati competenti. Pentru aceasta indicati foarte precis cerintele postului si tipul de persoana pe care o considerati potrivita pentru acel post.
Precizati atributele speciale: talentul, indemanarea, experienta, educatia si calificarile necesare viitorului angajat. Nu mentionati insa tipul de personalitate pe care il cautati. In caz contrar, va veti crea un dezavantaj: candidatii care nu Intrunesc conditiile vor cauta cu siguranta sa va , iar aprecierea dvs. va fi mult mai Ingreunata.
Subliniati trasaturile unice ale postului oferit. Alegeti una dintre caracteristicile pozitive ale firmei/afacerii dvs. (cu dezvoltare rapida, dinamica etc.) si mentionati-o in anunt, pentru a atrage cat mai multi candidati.
Mentionati recompensele postului si celelalte beneficii pe care le ofera firma (instruirea, spre exemplu). Multi candidati potentiali ar putea renunta nestiind nimic despre acestea. Nu este necesara precizarea salariului acordat, decat In cazul In care acesta este deosebit de atractiv. Cel mai adesea, subiectul va fi reluat pe parcursul interviului de angajare.
Prezentati posibilitatile de promovare ale viitorului angajat.
Insistati asupra valorilor pe care le cautati si le apreciati la candidati: seriozitatea, dorinta de dezvoltare profesionala, motivatia.
Specificati cum se poate inainta candidatura pentru acel post. Precizati o data-limita a anuntarii candidaturilor.
Nu uitati sa includeti In anunt numele complet al firmei, adresa, numarul de telefon, logo-ul firmei (permite identificarea rapida) si numele unei persoane de contact.
Formatul anuntului
Priviti sectiunea de publicitate a unui ziar. Unele anunturi ies in evidenta, altele se pierd in monotonie si nu sunt luate in seama. Diferenta dintre ele consta In utilizarea spatiului si in modalitatea de tehnoredactare (prezentarea grafica, dimensiunea literelor).
Daca stiti ca numele firmei atrage, merita sa-l scrieti cu litere mai proeminente. Detaliile semnificative trebuie, de asemenea, scoase in evidenta.
Folositi o prezentare grafica atractiva. In pregatirea aspectului grafic al anuntului, ghidati-va dupa
Intrebarile:
• Ce imagine a firmei vreti sa promovati?
• Exista cuvinte care pot sugera aceasta imagine?
Personalizati anuntul. Adresati-va fiecarui candidat In parte si-i veti putea capta atentia mai usor.
Intrebare
Se pot trimite in concediu farasalariu, prin rotatie, cate o luna, salariatii care datorita caracterului sezonier al activitatii firmei, in...