Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ofensiva comertului electronic



Profit real din magazin... virtual

Intr-un magazin virtual, angajatul dumneavoastra este site-ul in sine. Cu singura diferenta ca acest nou tip de angajat nu se imbolnaveste, nu isi ia concediu si munceste efectiv 7 zile din 7, 24 de ore pe zi. Deja suna a afacere de vis. Insa poate fi un cosmar la fel de bine daca nu sunteti pregatit pentru necunoscut.

Saptamanal, apar cam trei magazine virtuale noi, insa statisticile spun ca si numarul celor care se inchid este la fel de mare. Doua dintre cauzele esecurilor sunt lipsa de informatii a celor care intra entuziasti in acest tip de afacere si greselile grave in aprecierea si controlul costurilor.

Analiza situatiei existente

M-am hotarat, imi fac un magazin virtual! Ce poate fi mai simplu de atat? Imi construiesc un site, ii fac putina reclama, ma gandesc cam ce produse s-ar preta cel mai bine acestui tip de comert si, apoi, totul merge de la sine.

Cam asa gandesc 90% din intreprinzatorii entuziasti care isi deschid magazine virtuale si carora nu ai timp sa le masori evolutia si performanta ca au si disparut de pe piata.

NOU! OG nr. 16/2022 a adus peste 60
de schimbari radicale ale Codului fiscal!


Aflati aici cum trebuie intelese si aplicate noile prevederi!

>> Click AICI <<
 

Care este insa rata reala de succes si ce elemente ar trebui sa luati in considerare astfel incat sa aveti un control eficient al costurilor si sa vindeti in profit?

  Aplicati acum strategiile de management financiar performant si salvati-va afacerea!  Click aici!

Declaratie

Preturile, licentele si tehnologiile nu mai reprezinta bariere pentru cei care au demarat acest tip de afacere. Nu scapam insa de mentalitatea tipic romaneasca de genul: merge si asa, iar asta ne va costa odata cu integrarea in Uniunea Europeana.

Credeti ca vom putea face fata unui val de antreprenori ambitiosi care vor sa ii cucereasca pe consumatorii romani si care, mai mult decat orice, stiu cum sa faca treaba, au know-how?
Catalin Popescu, web designer

Strategia de reducere a costurilor

De ce are nevoie un site de comert electronic pentru a fi viabil? Iata patru aspecte pe care trebuie sa le cunoasteti si cu ajutorul carora veti evita sa cheltuiti mai mult decat este necesar intr-o astfel de afacere:

1. Cum alegeti solutia software de implementare a magazinului virtual

Pe Internet exista foarte multe oferte de solutii software pentru afacerile de tip e-commerce. Costul acestora este cuprins intre 300 si 4.000 de euro, in functie de complexitate (de aici si diferenta mare intre prima si a doua valoare).

Trebuie sa stiti insa ca nu este important sa aveti o solutie „racheta“, ci sa vindeti. Circa 99% din noile afaceri pe Internet nu apartin companiilor mari, ci firmelor mici care doresc sa speculeze acest mediu. De aceea, orientati-va catre solutii software simple, cu maximum de eficienta. Simplu inseamna sa ai o solutie coerenta din punctul de vedere al codului, inteligibila din punctul de vedere al administrarii, flexibila din punctul de vedere al bazelor de date, expresiva din punctul de vedere al design-ului, comunicativa din punctul de vedere al produselor.

Cereti, de asemenea, sa vi se construiasca o solutie de implementare a magazinului in functie de comportamentul segmentului de consumatori-tinta vizat, de tipologiile internationale ale websiteurilor de un anumit profil si de particularitatile domeniului. Concluzia este ca trebuie facuta si o munca anterioara de cercetare care devine suport pentru decizia de achizitie. Inainte de a da 1.000 sau 4.000 de euro pe o solutie software (cu tot cu licenta pentru cel putin un an), trebuie analizate si resursele de care aveti nevoie. Asadar, alegeti cu profesionalism si veti beneficia de o rentabilitate de 100% a solutiei alese!

Astfel nu o sa va regasiti nici in situatia de a cheltui enorm pentru ceva de care va veti folosi in proportie de doar 20%.

Si nici nu sunteti pe cale sa mai scoateti rapid alti bani din buzunar pentru ca dupa prima luna ati constatat ca nu v-ati dimensionat corect solutia software. Este primul pas si cel mai important in controlul costurilor.

2. Cum platiti mai putin web-designerului?

Exista programe care va ajuta sa construiti pagini web fara sa stiti nici macar o linie de cod. Dintre cele mai „prietenoase“, amintim Frontpage produs de Microsoft si DreamWeaver de la Macromedia. Daca nu vreti insa sa va downloadati un astfel de soft pe computer si nici nu doriti sa cumparati unul, mai aveti la indemana solutia online numita OmniUpdate. Va faceti un cont gratuit la ei si editati paginile web.

Daca stiti sa lucrati in Word, atunci acest produs vi se va parea foarte usor de utilizat. In fine, daca va faceti griji pentru ca nu stiti sa desenati, gasiti online o multime de template-uri web gratuite pe care puteti sa le folositi. In aceasta etapa, puteti obtine o reducere cu 200-400 de euro pentru un design personalizat, acesta fiind estimativ tariful pe care il practica web-designerii.

3. Cum stabiliti cea mai buna strategie de pret

O greseala frecventa a celor care ajung sa-si inchida magazinele este strategia de marketing. Proprietarii de magazine on-line se concentreaza prea mult pe ideea ca un astfel de magazin trebuie sa aiba, ca avantaj competitiv pentru client, pretul mai mic al produselor.

Acest lucru nu este posibil decat prin practicarea unor adaosuri comerciale foarte mici, inferioare magazinelor traditionale. Veti spune ca este normal asa, pentru ca magazinele traditionale platesc salariile mai multor angajati. De asemenea, au chirii si mai au si diverse costuri cu imobilizarea stocurilor, cheltuieli care nu se regasesc in afacerea dumneavoastra. Pana aici corect, dar un adaos comercial prea mic, sa spunem 1-2%, nu va satisface deloc nevoia de profit, din contra.

Faceti toate aceste calcule in felul urmator. Cate bucati trebuie sa vand ca sa acopar alte costuri, cum ar fi comisioanele platilor prin card sau distributia produsului (daca promiteti clientului ca e gratuita)? Nu uitati nici faptul ca un client care cumpara on-line nu este neaparat orientat catre cel mai mic pret. Sunt alte avantaje competitive pe care le puteti exploata in favoarea dumneavoastra si care va permit sa-l determinati sa cumpere: sortimentatia larga (cu marfuri de la mai multi producatori), demo-urile multimedia (acolo unde este cazul), gama de produse actualizata in timp real, distributie instantanee aproape oriunde in tara, un motor foarte bun de cautare pe site, informatii complete (ale performantelor tehnice, ale preturilor). Regula celui mai bun pret se aplica de obicei comerciantilor care au deja un business, iar site-ul este o prelungire a activitatii, din dorinta de a atrage noi piete.

4. Atentie la comisioane

In fine, cand acceptati plati prin card, trebuie sa alegeti un integrator de solutii de comert electronic precum GeCAD ePayment sau DotCommerce. Pe piata romaneasca exista un singur procesator de carduri pe Internet, numit RomCard.

Mai exista patru banci care ofera servicii de comert electronic (BCR, BRD, Raiffeisen si Banca Tiriac), insa procesarea are loc tot prin RomCard.

Comisioanele percepute de GeCAD ePayment sau DotCommerce comerciantilor care vand prin intermediul solutiilor lor de comert electronic pornesc de la 4%, dar pot fi si mai mari. Ele depind de riscul afacerii, volumul preconizat de tranzactii prin respectivul magazin virtual, dar si de pachetul de servicii pentru care optati. Asadar, verificati atent aceste comisioane, alegand doar serviciile de care aveti nevoie.

Totodata, nu uitati sa includeti si comisioanele in calculul adaosului comercial, astfel riscati sa vindeti in pierdere. In ultima instanta, daca plata prin card va creste prea mult costurile totale si constatati ca adaosul practicat nu este acceptat de piata, inlocuiti plata prin card cu alte solutii. Costurile sunt mai reduse si chiar pot fi transferate in totalitate catre cumparator (cu conditia ca acesta sa cunoasca de la inceput acest aspect).

Exemplu

Magazinele on-line de electronice

Magazinele virtuale care comercializeaza produse electronice sunt deosebit de bine reprezentate pe internet, revendicand, in Romania, circa 5% din totalul site-urilor de vanzare on-line. De asemenea, acest segment este cel mai bine reprezentat din punctul de vedere al imaginii, 11 din cele 25 de magazine (45%) prezentandu-se de la bine la foarte bine. Totodata, sunt foarte bine puse la punct cu ceea ce inseamna „shopping cart“ si plata cu cardul, oferind aceste posibilitati. Modalitatile de livrare sunt diverse, in principal folosindu-se curierii rapizi sau propriile sisteme de distributie. Nu prea se ofera facilitati de reducere a costului transportului si deseori se conditioneaza valoarea acestuia de vanzare, iar valorile nu sunt chiar mici la aceste produse. Din punctul de vedere al vizibilitatii lor pe web stau destul de bine si sunt traficate, indicator care ne arata interesul crescut al romanilor. Va fi un segment cu o dinamica mare si cu o concurenta la fel de mare.

Sursa: Informatii extrase de pe site-uri specializate in consultanta de specialitate www.underclick.ro , www.ades.ro , www.comertvirtual.ro .

Actionati ACUM!

Faceti o mica analiza pe Internet pentru a verifica si modul in care functioneaza concurenta. Verificati in detaliu toate costurile directe si indirecte si, pe baza lor, estimati un rulaj potential si adaosul care v-ar permite o dezvoltare substantiala!


Tags: comert electronicmagazin virtualprofitinternet


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Ofensiva comertului electronic
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Vrei sa cunosti arta de a face economii? Iata cateva sfaturi bune

de Adela Simonescu
Multi oameni cred ca nu isi permit sa puna bani deoparte. In fapt nu isi permit sa nu puna bani deoparte. Sunt si oameni care cred ca mai au timp,...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Educatie financiara de top: 15 sfaturi esentiale in 2016

de Adela Simonescu
Cateva sfaturi care sa va ajute sa construiti un 2016 cat mai prosper: 1. Cunoaste-ti valoarea. Evalueaza-ti competentele si contributia la bunul...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Secretul afacerilor de succes. 10 sfaturi esentiale

de Maria Nicutar
Care sunt regulile de care vom tine cont pentru a cladi o afacere de succes?   1. Fa ceea ce iti place pentru ca altfel este complet pierdut....
Management si afaceri
Citeste mai departe

Educatie financiara de top. Gandurile care ne fac sa economisim mai multi bani

de Maria Nicutar
Avem mai multe haine decat ne trebuie. Nu apucam sa le purtam pe toate si deja ne dorim altele. Avem mai multe carti decat ne trebuie. Nu le-am citit...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."