Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Idei de afaceri - Comercializarea de vinuri imbuteliate si varsate



Ideea unui intreprinzator de a grupa sub acelasi acoperis o crama, o vinoteca si un magazin cu vinuri imbuteliate pare sa fie o initiativa buna, avand in vedere ca dupa numai 1 an de la deschidere „Colectii de vinuri imbuteliate si varsate” s-a impus cu succes pe piata, avand deja o clientela fidela si un renume frumos, nu doar in Bucuresti, ci si in tara. La acest magazin  condus de inginerul economist Ion Pusca, doctor in oenologie (stiinta care se ocupa cu studiul vinului si vinificatiei), vine lume de peste tot, pentru diversitatea de soiuri de vin, imbuteliate si varsate. Acestea provin de la toate podgoriile din tara, dar si din strainatate, sunt autentice si au certificate de calitate. Mai mult, clientii afla tot felul de lucruri interesante despre fiecare sortiment in parte, de la istoria lui, pana la felul cum se serveste, cum se depoziteaza sau la ce fel de evenimente este recomandat. Sfaturile avizate vin chiar din partea dlui Pusca, specialist cu o experienta de peste treizeci de ani in domeniu, autorul a numeroase studii in tara si strainatate si creatorul sampaniei de Panciu, in 1968.

Un spatiu amenajat cu profesionalism
Situat intr-o zona centrala, cu vad, magazinul „Colectii de vinuri imbuteliate si varsate” a fost deschis in decembrie 2002. Dl Ion Pusca spune ca s-a decis sa puna pe picioare afacerea la sugestia colegilor de breasla si a prietenilor, „ca sa vada si lumea din Bucuresti cum se pot vinde niste vinuri varsate autentice, de calitate”. Este singurul magazin   din Romania care desface (si) vinuri varsate si care are la tejghea un doctor in vinuri.
Situat la parterul unui bloc, spatiul in care functioneaza magazinul este inchiriat, se intinde pe o suprafata de 200 mp (in care este inclus si subsolul) si a fost reamenajat in totalitate, inainte aici fiind un aprozar. Mobilierul, de la ferestre si usi pana la rafturi, stative, etajere si suportii pentru butoaie a fost facut de intreprinzator. La usi a folosit lemn de salcam, o esenta dulce, primitoare, care confera caldura spatiului si se potriveste perfect cu profilul magazinului. Amenajarile au mai constat in realizarea unor stelaje pentru rezervoarele de vin varsat, in amplasarea instalatiei de CO2 si a recipientilor pentru distilate. In total, investitia de pornire s-a ridicat la 1,5 miliarde de lei, aceasta acoperind toate cheltuielile de amenajare si decorare a spatiului, fara a include si costurile pentru achizitionarea vinurilor, varsate sau imbuteliate.

O crama cu 18 cisterne


Pentru amenajarea cramei au fost aduse si montate 18 cisterne, cu capacitate de 800-850 litri fiecare. Ele sunt din fibra de sticla, fapt care asigura o intretinere usoara si o etanseitate perfecta. In ele se introduce CO2, eliminandu-se astfel complet contactul vinului cu aerul, care ar fi dus la deprecierea acestuia. Principiul este foarte simplu: pe masura ce nivelul bauturii scade, spatiul ramas liber este ocupat de CO2, astfel ca in permanenta vinul are aceleasi calitati ca in momentul umplerii cisternei. (In vinariile din piete, unde vinul nu se tine in astfel de recipente, daca nu este vandut in cateva zile el isi modifica proprietatile.) Crama doctorului Pusca este in intregime climatizata, asigurandu-se o temperatura constanta, optima, de 16-18 grade.

„Vinurile care se vand aici sunt exact asa cum au fost ele in podgoriile de unde se culeg strugurii. Eu nu-mi permit, ca doctor oenolog, sa nu pastrez calitatile naturale ale vinului”, spune intreprinzatorul. Pe fiecare cisterna de vin din crama se afla la vedere un certificat complet de calitate si, de asemenea, sunt specificate podgoria de unde provine, data de expeditie catre magazin si, bineinteles, ce fel de vin este (alb, rosu, roze, sec, demisec, dulce etc). De altfel toate vinurile din acest centru comercial sunt atent selectionate de dl.Pusca din cele mai renumite podgorii ale tarii. Atat pe peretii cramei, cat si pe cei ai magazinului sunt expuse harti cu zonele viticole din Romania, cu soiurile de vin specifice, clientii putand astfel sa se documenteze in ceea ce priveste locul de provenienta al vinului dorit.

Pentru degustare, clientul are la dispozitie pahare de sticla, spalate si asezate pe un stativ special, cu gura in jos. Bauturile alcoolice (tuica, palinca) sunt depozitate in rezervoare cilindrice asemanatoare dozatoarelor, iar pentru a le transfera in recipientul clientului nu se folosesc furtunul, palnia sau orice alt dispozitiv traditional, dar neigienic. La intrarea in crama exista un stativ cu PET-uri de noi, de diverse capacitati, pentru clientii care nu au venit cu sticle de acasa. Aprovizionarea se face ori de cate ori este necesar, in functie de consum si de preferintele clientilor. In magazin nu exista vin pe stoc.
In prezent, aici se vand peste 200 de soiuri de vinuri, varsate si imbuteliate, din toate podgoriile tarii (cate doua-trei soiuri din fiecare), precum si vinuri straine din tari renumite pentru traditia lor viticola: Italia, Franta, Spania.Toate activitatile din crama si
magazin sunt asigurate de sase angajati.

Vin la cutie – premiera pe piata din Romania!
Pe langa vin, aici se gasesc si alte produse: cafea, fructe uscate, alune, bauturi alcoolice din import , tigari, diverse obiecte pentru cadouri , artizant, decoratiuni, arta populara. Pentru ca vinul nu este doar o bautura ci si un cadou potrivit, el este ambalat in casete si pungi tip cadou, asigurand astfel o prezentare cat mai placuta, in functie de culoarea si eticheta vinului. Pentru evenimentele deosebite exista sticle unicat, de diferite forme si marimi, confectionate de artisti sticlari profesionisti.

Spre exemplu, un cadou ideal este o cutie.. de vin! Da! La magazinul condus de oenologul Ion Pusca este disponibil cel mai recent mod de comercializare a vinurilor varsate, in premiera pentru Romania, dar cu mare succes in SUA si Uniunea Europeana. Cunoscut sub numele „Bag In Box” (punga in cutie) acest sistem consta in introducerea vinului in pungi vidate de trei, cinci sau zece litri. Operatia se face direct in podgorie. Pungile sunt confectionate dintr-un material special foarte rezistent, dar si flexibil. Ele sunt ambalate apoi in cutii de carton care au in partea inferioara un decupaj pe unde iese robinetul cu care este prevazuta punga. Acesta este usor de folosit si permite extragerea bauturii foarte usor. Vinul este imbuteliat sub vid si, pe masura consumarii lui, punga se restrange treptat, fara sa permita contactul cu aerul. Se pastreaza astfel toate calitatile vinului, pana la golirea completa a pungii. Acest adevarat minibar poate fi folosit cu succes atat acasa, pentru consumul propriu (se pastreaza cateva luni bune), cat si la diferite ocazii sau evenimente festive.

 Ion Pusca recunoaste ca nu avea experienta in comercializarea vinurilor, el stand mai mult la catedra si in laborator, dar avea in cap cum ar trebui sa arate un magazin , cum trebuie prezentat un vin, ceva similar unui concurs de degustat. A vrut sa faca un magazin  in care sa se serveasca asa cum i-ar placea lui insusi sa fie servit. Si se pare ca a reusit, pentru ca are deja clienti fideli – oameni de cultura, sportivi, politicieni, artisti, cetateni straini. Acestia vin nu doar sa cumpere, ci sa se si informeze cu privire la cum se serveste un vin, cum se depoziteaza sau la ce fel de meniuri se consuma. Dl Pusca spune ca ii place sa stea de vorba cu fiecare in parte, in limita timpului disponibil, si sa-l sfatuiasca in ceea ce priveste alegerea unui anume sortiment de bautura.

Pentru promovarea afacerii a recurs la cateva metode clasice: pungi personalizate oferite tuturor clientilor care cumpara ceva, mici brosuri ce contin informatii despre consumul vinurilor, anunturi in cateva reviste. Pentru viitor vrea sa scrie un ghid practic, destinat atat producatorilor cat si consumatorilor, care sa contina informatii despre obtinerea vinurilor, “de la infloritul viei pana la pahar”. Tot profitul il foloseste pentru acoperirea cheltuielilor de pornire a afacerii si este optimist in ceea ce priveste viitorul. Daca oamenii vor accepta aceasta forma de comert – in care el este garant al producatorului – va mai deschide si alte magazine similare.

Consumul vinurilor – mic ghid practic
Doctorul oenolog Ion Pusca are cateva sfaturi pentru consumatorii de vin:
1) cele mai mari falsuri se fac la vinurile dulci si „licoroase”. Vinurile seci sunt mai greu de masluit;
2) inainte de turnarea in pahare se pune mai intai putin vin intr-un pahar pentru a fi degustat, verificandu-se astfel daca nu are un eventual gust impropriu;
3) paharele folosite pentru servirea vinurilor nu trebuie sa afecteze limpezimea si culoarea. Sunt recomandate cele cu picior, in forma unui pocal, confectionate din sticla incolora, usor mai stramte la gura si mai largi spre fund, pentru a putea aprecia mai bine aroma si buchetul vinului;
4) paharele se umplu de regula la 2/3 din capacitatea lor;
5) cand se toarna din sticla in pahar, trebuie ca distanta distanta dintre acestea sa fie cat mai mica (fara a sprijini gatul sticlei de buza paharului), pentru ca vinul sa curga in mod lin, placut;
6) sticlele cu vin care vor fi pastrate mai mult timp se vor tine obligatoriu culcate. Se verifica inainte etanseitatea sticlei si modul de dopuire;
7) locul unde se pastreaza sticlele cu vin trebuie sa asigure o atmosfera sanatoasa, aerata si usor umeda, la adapost de lumina, departe de caldura si de trepidatii;
8) vinurile albe (dulci, demidulci, demiseci si seci), precum si cele roze se servesc la o temperatura cuprinsa intre 5 si 10 grade si nu la 0 grade sau la temperaturi mai coborate; vinurile rosii usoare se servesc la temperaturi cuprinse intre 10 si 15 grade; vinurile rosii pline se servesc la o temperatura cuprinsa intre 15 si18 grade.

137 contracte comerciale
la pretul unei singure ore de consultanta!
...Click aici pentru detalii!

 


Tags: afacerimagazinidei de afacerivinvinuricadouri


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Idei de afaceri - Comercializarea de vinuri imbuteliate si varsate
Rating:
Nota: 3.78 din 20 voturi

Articole conexe

Vrei sa cunosti arta de a face economii? Iata cateva sfaturi bune

de Adela Simonescu
Multi oameni cred ca nu isi permit sa puna bani deoparte. In fapt nu isi permit sa nu puna bani deoparte. Sunt si oameni care cred ca mai au timp,...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Educatie financiara de top: 15 sfaturi esentiale in 2016

de Adela Simonescu
Cateva sfaturi care sa va ajute sa construiti un 2016 cat mai prosper: 1. Cunoaste-ti valoarea. Evalueaza-ti competentele si contributia la bunul...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Secretul afacerilor de succes. 10 sfaturi esentiale

de Maria Nicutar
Care sunt regulile de care vom tine cont pentru a cladi o afacere de succes?   1. Fa ceea ce iti place pentru ca altfel este complet pierdut....
Management si afaceri
Citeste mai departe

Educatie financiara de top. Gandurile care ne fac sa economisim mai multi bani

de Maria Nicutar
Avem mai multe haine decat ne trebuie. Nu apucam sa le purtam pe toate si deja ne dorim altele. Avem mai multe carti decat ne trebuie. Nu le-am citit...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."