Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Munca in echipa



Economisiti timp la discutiile in echipa

Sindromul "Triunghiul Bermudelor":

" As vrea sa mai pun in discutie inca doua probleme, dar ma tem ca nu prea mai avem timp…"

Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz

Ghid practic pentru valorificarea eficienta a informatiilor din balanta de verificare

>> Click AICI <<
 


...se poate auzi adeseori la sedintele care se prelungesc nemasurat, fara a-si atinge toate
scopurile. Va este cunoscut acest lucru? Discutati, discutati si programati intalnire dupa intalnire
pentru a epuiza subiectele, dar deciziile intarzie sa apara.

Cum sa-l evitati:

Interveniti pentru a aplica metoda corecta. Dezvoltati un plan de masuri pe care sa il discutati la
urmatoarea intalnire. In fond, si timpul dvs. se iroseste in astfel de discutii interminabile.

Masura 1: Reduceti discutiile la strictul necesar.

Nu intotdeauna sunt necesare sedinte ale echipei. In unele cazuri, este suficienta o informare sau
o discutie individuala.

Masura 2: Fixati limitele discutiei.

Scopul si durata unei discutii trebuie clar stabilite. Un ceas de masa va ajuta sa respectati bugetul
de timp asupra caruia ati cazut de acord.

Masura 3: Clarificati impartirea rolurilor.

Numiti un moderator si/sau un controlor al timpului; vizualizati problemele in discutie pe "flipchart"
sau pe tabla.

Masura 4: Separati planurile profesional si relational.

Moderatorul stabileste reguli pentru delimitarea planului profesional de cel relational. Cele mai
multe discutii dureaza mai mult decat ar fi necesar deoarece, "printre randuri", sunt vizate relatiile
si disputele personale. Acest lucru nu duce insa la nici un rezultat. Reveniti la tema propriu-zisa
si, eventual, faceti din conflictele ce apar in echipa obiectul distinct al unei discutii ulterioare.

Masura 5: Asigurati-va ca sunt pregatite documentatia si materialele necesare.

Solicitati ca toti participantii sa aiba pregatita documentatia pe temele care vor fi abordate. Daca
telefonul deranjeaza, daca lipsesc materiale de prezentare, scaune sau alte obiecte necesare
bunei desfasurari a sedintei, veti pierde un sfert de ora sau chiar mai mult ca sa puneti lucrurile la
punct.

Masura 6: Acordati atentie fazelor discutiei.

Respectati aceasta ordine a sedintei:

- Pentru inceput: formularea problemelor cu scurte prezentari privind stadiul fiecarui camp de
lucru in parte;

- In continuare: strangerea de propuneri pentru solutii sau sintetizarea paletei de opinii;

- Rezultat: adoptarea unei decizii;

In final: planificarea; impartirea responsabilitatilor; stabilirea termenelor si a modalitatilor de
control al rezultatelor.

Masura 7: Luati decizii.

Multe discutii esueaza din cauza faptului ca sefii echipei nu sunt in stare sa adopte rapid decizii.
Daca este si cazul echipei dvs., ar trebui sa insistati asupra acestui aspect-cheie. Problemele nu
se simplifica si nu se rezolva daca vor fi dublu sau triplu dezbatute, fara concluzii practice.

Daca intr-o discutie de rutina sunt puse intrebari deosebit de importante, este mai util ca pentru
clarificarea lor sa fie stabilita o noua discutie, astfel incat fiecare membru al echipei sa se poata
pregati corespunzator.

_________________________________________________________________________

  • Stii cum sa concepi un plan de afaceri?
  • Stii cum sa creezi o strategie de management?
  • Stii cum sa-ti prognozezi finantele?

Cum sa concepi un plan de afaceriPlanurile de afaceri sunt necesare pentru a obtine finantarea necesara unei noi intreprinderi, pentru a vinde o afacere, sau a furniza strategia de management pentru viitor. Fara un astfel de plan, nicio banca, societate de capital, de risc sau management, nu va lua in consideratie finantarea fondarii sau extinderii unei firme.

Aceasta carte - " Cum sa concepi un plan de afaceri" - este conceputa pentru a te ghida in scrierea propriului tau plan de afaceri. Autorul, Brian Finch, co-fondator al unui puternic lant de librarii, iti ofera indrumarile specializate de care vei avea nevoie pentru a scrie un plan eficient. Te indruma de-a lungul intregului proces, abordand pas cu pas toate problemele importante.

Oferta speciala pentru cititorii Blogului specialistului!

_________________________________________________________________________


Liste de control:

* Determinati gradul de maturitate al echipei dvs.
Stabiliti anume care aspect din munca acesteia doriti sa optimizati:

  • sarcini clare;

  • scopuri clare;

  • relatii corecte;

  • impartirea adecvata a rolurilor;

  • procedee de lucru stabilite unitar;

  • folosirea cunostintelor tuturor colaboratorilor;

  • organizare adaptata locului de munca.

* Stabiliti in care dintre cele patru faze se gaseste echipa dvs. si actionati potrivit stadiului respectiv:

  • Statica – acordarea de ajutor amanuntit;

  • Demarare – planificarea de sedinte frecvente;

  • Ordine – impartirea judicioasa a rolurilor;

  • accent pe responsabilitatea fiecarui membru, controlul rezultatelor, asigurarea feedback-ului.

* Clarificati intotdeauna daca o sedinta este neaparat necesara. Daca da, atunci:

  • definiti clar scopul si durata ei;

  • stabiliti moderatorul si mijloacele de vizualizare a problemelor discutate;

  • delimitati planul profesional de cel relational;

  • respectati fazele sedintei;

  • solicitati si adoptati decizii rapide.


Tags: afaceriresurse umaneteambuildingcomunicaremanagementleadershipplan de afaceri


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Munca in echipa
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Vrei sa cunosti arta de a face economii? Iata cateva sfaturi bune

de Adela Simonescu
Multi oameni cred ca nu isi permit sa puna bani deoparte. In fapt nu isi permit sa nu puna bani deoparte. Sunt si oameni care cred ca mai au timp,...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Educatie financiara de top: 15 sfaturi esentiale in 2016

de Adela Simonescu
Cateva sfaturi care sa va ajute sa construiti un 2016 cat mai prosper: 1. Cunoaste-ti valoarea. Evalueaza-ti competentele si contributia la bunul...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Secretul afacerilor de succes. 10 sfaturi esentiale

de Maria Nicutar
Care sunt regulile de care vom tine cont pentru a cladi o afacere de succes?   1. Fa ceea ce iti place pentru ca altfel este complet pierdut....
Management si afaceri
Citeste mai departe

Educatie financiara de top. Gandurile care ne fac sa economisim mai multi bani

de Maria Nicutar
Avem mai multe haine decat ne trebuie. Nu apucam sa le purtam pe toate si deja ne dorim altele. Avem mai multe carti decat ne trebuie. Nu le-am citit...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."