Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dosare de Afaceri - Cursuri de zbor cu parapanta



Aviatia nu se rezuma doar la a calatori cu avionul, ea poate insemna si un mijloc atractiv de relaxare si agrement. De la zborul cu parasuta pana la zborul cu deltaplanele, exista astazi o arie foarte vasta de astfel de mijloace si, din toata aceasta gama variata, parapantismul este cel mai accesibil si mai ieftin sport aviatic. Ceea ce se stie mai putin la noi este ca zborul cu parapanta poate fi, pe langa un mijloc placut de a-ti petrece timpul liber, si o afacere profitabila.

Informatii pe scurt
Capital initial...10.000-30.000 $ (in functie de echipamentul folosit)
Profit brut............cca 10.000 $/an
Situatia pietei...excelenta (practic nu exista concurenta)
Factori de risc...riscurile specifice oricarui sport aviatic

NOU! OG nr. 16/2022 a adus peste 60
de schimbari radicale ale Codului fiscal!


Aflati aici cum trebuie intelese si aplicate noile prevederi!

>> Click AICI <<
 

Ce este parapanta?
Parapanta este un fel de parasuta, dar care se deosebeste de o parasuta clasica datorita modului de lansare. In cazul parasutismului obisnuit, prima etapa a evolutiei este caderea libera din avion, elicopter sau, mai nou, din varful unei cladiri foarte inalte ori de pe marginea unei prapastii adanci.

Ti-ai dori sa castigi bani facand ce-ti place? Relaxarea, distractia sa faca parte din modul tau de a trai? Iata cum poti face asta! “Teren de paintball” este cu siguranta afacerea din care castigi bani, distrandu-te! Nu mai sta pe ganduri! Click aici!

In cazul parapantei insa, principiul de zbor este diferit: lansarea incepe printr-o coborare (alergare) in viteza pe panta unui deal in contracurentul pantei, pana cand voalura - care initial este intinsa in spatele pilotului pe sol - se umfla deasupra capului si se desprinde de sol. Apoi, curentii de aer inalta parapanta, iar pilotul poate efectua, in functie de inaltimea de zbor, de conditiile meteo si de relief, diferite evolutii care dau savoare plutirii. Denumirea acestui sport vine de la cuvantul francez "para" - contra si "pante" - panta, termeni care fac aluzie la relieful pe langa care se zboara in cea mai mare parte a timpului.

Parapanta este alcatuita din mai multe elemente distincte. Principalul element este voalura: aceasta este formata din doua mari suprafete - extradosul si intradosul - unite intre ele printr-o serie de membrane verticale numite nervuri, care au rolul de a da profilului o forma aerodinamica, bine definita de proiectanti. Celulele care se formeaza intre intrados si extrados sunt deschise in partea din fata (bordul de atac) pentru a permite intrarea aerului si sunt inchise in partea din spate (bordul de fuga). Nervurile sunt de asemenea gaurite pentru a permite repartizarea cat mai uniforma a presiunii in toate celulele din interiorul aripii, acest fapt marind rigiditatea si stabilitatea in timpul zborului. Voalura se confectioneaza din tesatura de polyester sau nylon foarte usoara (35-40 g/mp), impermeabila, cu coeficienti de rezistenta si stabilitate ridicati. Uneori, pentru o rigiditate mai mare a bordului de atac, pe nervuri se coase o intaritura din dacron - un material mai rigid si similar cu cel folosit pe aripa deltaplanelor.

Un alt element al parapantei este suspanta, un fel de ham, care face legatura intre voalura si pilot, cu ajutorul unor chingi prinse prin inele de inox.

Tot acest ansamblu nu cantareste mai mult de 6-8 kg si se ataseaza la sistemul de suspensie al pilotului, numit harnasament. Harnasamentul este un ansamblu complex care asigura confortul in timpul zborului si totodata il protejeaza pe pilot de consecintele unei aterizari mai dure. Pe harnasament se monteaza intr-o capota speciala o mica parasuta de rezerva, indispensabila in cazul zborurilor de mare altitudine, in zone muntoase si instabile atmosferic. De asemenea, echipamentul unui zburator se completeaza cu un combinezon pentru a contracara consecintele zborului de durata si de inaltime, precum si o pereche de manusi pentru usurinta pilotarii. Este de asemenea obligatorie folosirea unei casti usoare pentru a protectia impotriva loviturilor la cap in eventualitatea unui accident sau a unei aterizari mai dure. Cel mai obisnuit accident in zborul cu parapanta este ranirea gleznei la o aterizare dura. Pentru a preveni acest lucru, trebuie ca practicantul sa poarte bocanci, care impiedica rasucirea gleznei.

Alta latura a acestui sport este zborul in tandem, in care un client (turist) amator de senzatii tari zboara insotit de un pilot parapantist. In tara exista doar 20 de parapante pentru doua persoane, dar acest tip de zbor se bucura de un real interes. Se pot efectua 3-8 zboruri/zi, cu conditia sa fie o zi cu vant puternic.

Parapantismul ca afacere
In Romania, zborul cu parapanta are deja foarte mare cautare, desi mediatizarea acestui sport este slaba. Totodata, desi exista destule scoli de profil, nu exista inca o firma privata care sa-ti ofere, contra cost, placerea unui astfel de zbor. Practic, afacerea ar presupune asigurarea atat a ofertei de zbor propriu-zis, unde este absolut necesara colaborarea cu un instructor profesionist, cat si a conditiilor de transport, cazare si masa pentru clienti, prin colaborarea cu o agentie de turism. Astfel, o vacanta poate fi pigmentata de ineditul unui zbor cu parapanta.

Infiintarea unei scoli private de zbor, care sa aiba drept scop obtinerea de profit din valorificarea potentialului acestui sport, este asadar o idee oportuna, cu atat mai mult cu cat la noi zborul de agrement nu este practicat oficial. Singurele zboruri accesibile amatorilor sunt cele "la negru". De aceea si riscul este mare, pentru ca nu poti sa ai intotdeauna garantia ca zbori cu un instructor calificat. Investitia initiala este destul de accesibila, pentru ca nu este necesar sa achizitionati de la inceput multe parapante, iar profitul, cu siguranta, nu va intarzia sa apara. In strainatate, acest fapt este de mult un lucru dovedit.

Intr-o scoala de profil, incepatorii iau contact cu posibilitatile de zbor pe pante mici, apoi se trece la etapa urmatoare: familiarizarea cu zborurile mai inalte. Cu ajutorul instructorilor profesionisti, gesturile corecte se automatizeaza precis si eficient. Odata intelese si stapanite decolarea si aterizarea, urmeaza marile zboruri si, evident, marile emotii. Cu ajutorul unui echipament radio, toate manevrele sunt executate in securitate: virajele, lansarea comenzilor etc. Apoi experienta se acumuleaza, comenzile prin radio dispar treptat. Unele scoli propun ulterior cursuri de perfectionare, pentru invatarea zborurilor mai tehnice, in locuri mai dificile, sau pentru invatarea metodelor de a ramane cat mai mult in aer.

Zborul cu parapanta impune niste conditii ce trebuie indeplinite pentru a se asigura siguranta atat a participantilor, cat si a celor aflati in zona. Fiind vorba de o activitate de masa, unde practic oricine ar putea efectua aceste zboruri, este necesar sa se acorde o mare atentie acestor conditii, din cauza gradului de periculozitate al acestui sport aflat acum la inceput de drum.

Conditiile absolut indispensabile unui zbor sunt:
• practicantii trebuie sa fie pregatiti, prin participarea la cursurile de pregatire teoretica si practica;
• sa fie apti din punct de vedere medical;
• sa fie odihniti inainte de zbor;
• sa cunoasca echipamentul de zbor, in ceea ce priveste controlul inainte de zbor si utilizarea in timpul zborului;
• sa foloseasca echipament de protectie (casca, bocanci, haine adecvate activitatii, precum si manusi);
• sa nu se angajeze in zboruri pentru care nu au inca pregatirea teoretica si practica;
• sa nu participe solitar la zbor, ci cu minimum inca doua persoane care cunosc locul decolarii si zona de zbor, pentru a avea asigurata recuperarea de pe teren in caz de accident.

Pentru mai multe detalii apasa aici


Tags: parapantacursuri parapantaafaceriafacerebaniidei de afaceri


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Dosare de Afaceri - Cursuri de zbor cu parapanta
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Vrei sa cunosti arta de a face economii? Iata cateva sfaturi bune

de Adela Simonescu
Multi oameni cred ca nu isi permit sa puna bani deoparte. In fapt nu isi permit sa nu puna bani deoparte. Sunt si oameni care cred ca mai au timp,...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Educatie financiara de top: 15 sfaturi esentiale in 2016

de Adela Simonescu
Cateva sfaturi care sa va ajute sa construiti un 2016 cat mai prosper: 1. Cunoaste-ti valoarea. Evalueaza-ti competentele si contributia la bunul...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Secretul afacerilor de succes. 10 sfaturi esentiale

de Maria Nicutar
Care sunt regulile de care vom tine cont pentru a cladi o afacere de succes?   1. Fa ceea ce iti place pentru ca altfel este complet pierdut....
Management si afaceri
Citeste mai departe

Educatie financiara de top. Gandurile care ne fac sa economisim mai multi bani

de Maria Nicutar
Avem mai multe haine decat ne trebuie. Nu apucam sa le purtam pe toate si deja ne dorim altele. Avem mai multe carti decat ne trebuie. Nu le-am citit...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz"