Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Autorizarea functionarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca



Inainte de inceperea oricarei activitati angajatorii au obligatia sa obtina autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca.

Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 aprobate prin H.G. nr. 1425/2006 stabilesc procedura de urmat si actele necesare obtinerii acestei autorizari.

Sunt exceptate de la autorizarea conform acestor norme metodologice persoanele fizice, asociatiile familiale si persoanele juridice pentru care autorizarea functionarii, inclusiv din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se efectueaza in temeiul Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare.

Asumarea de catre angajator a responsabilitatii privind legalitatea desfasurarii activitatii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca se face pentru activitatile care se desfasoara la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora.

Actele necesare obtinerii autorizarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca sunt:
- cerere completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator;


- copii de pe actele de infiintare;
- declaratia pe propria raspundere din care rezulta ca pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
- opis privind actele depuse.

Aceste documente se depun la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea angajatorul respectiv, care este insarcinat cu emiterea certificatului constatator in termen de 5 zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii.

Certificatul constatator, emis in baza declaratiei pe propria raspundere, da dreptul angajatorilor sa desfasoare activitatile pentru care au obtinut certificatul.

Atentie!
In urma controalelor efectuate inspectorul de munca poate sista activitatea firmei si propune inspectoratului teritorial de munca inscrierea mentiunii in certificatul constatator, angajatorul putand relua activitatea numai dupa ce demonstreaza ca a remediat deficientele care au condus la sistarea activitatii si a obtinut autorizarea conform procedurii sus-mentionate

Cum sa aplicati noua Lege 319/2006 in firma dvs.? Descoperiti solutii practice de protectia muncii si informatii sigure prin newsletterul Securitatea si Sanatatea in Munca . 100% GARANTAT!



Tags: autorizatie de functionaresecuritatea si sanatatea in muncainspectoratul teritorial de muncamuncaCodul munciilegislatia munciicontractul colectiv de muncaMinisterul Munciilegea 319/2006


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Autorizarea functionarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Neindeplinirea obiectivelor de performanta poate duce la concedierea salariatului?

de Blogul Specialistului
Da, este posibil, insa lucrurile sunt putin mai complicate. Sunt anumite proceduri pe care trebuie sa le respectam pentru a dispune concedierea...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Pasii pe care ii parcurgem in cazul concediilor de risc maternal

de Blogul Specialistului
Concediile de risc maternal se acorda conform reglementarilor OUG 96 din 2003 si a Normelor metodologice de aplicare a legislatiei in domeniu. 1....
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Invoirea salariatului nu ii suspenda contractul de munca si nu se inregistreaza in Revisal

de Adela Simonescu
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Care sunt elementele esentiale ale informarii la angajare?

de Adela Simonescu
Asa cum bine stim, orice persoana selectata in vederea angajarii trebuie sa fie informata cu privire la un anumit minim de informatii...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."