Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

3 solutii de criza pentru reducerea costurilor



Eliminati orele suplimentare

Anumite activitati ale companiei impun prestarea de ore suplimentare pentru anumite posturi chiar si in perioada de criza.

Munca suplimentara se compenseaza prin ore libere platite in urmatoarele 30 de zile dupa efectuarea acesteia, iar in cazul in care compensarea prin ore libere platite nu este posibila, munca suplimentara trebuie sa fie platita prin adaugarea unui spor la salariu ce nu poate fi mai mic de 100% din salariul de baza (conform art. 41 din Contractul colectiv de munca unic la nivel national pe anii 2007-2010).

Ca sa evitati prestarea de ore suplimentare care ar fi necesara in unele cazuri in firma dvs., alegeti sa transferati anumite sarcini si responsabilitati ale angajatilor mult prea solicitati catre angajati care nu au o incarcare corespunzatoare si care au competentele de care este nevoie.

In cazul in care sunt necesare modificari ale atributiilor stipulate in fisa postului, transferul se poate realiza prin acordul partilor, conform art. 41 din Codul muncii.

Conform art. 43 din Codul muncii, delegarea reprezinta exercitarea temporara, din dispozitia angajatorului, de catre salariat, a unor lucrari sau sarcini corespunzatoare atributiilor de serviciu in afara locului sau de munca.

Realizati concedieri colective

Concedierea colectiva reprezinta o reducere de personal pe o anumita perioada de timp, determinata de ratiuni economice extreme.

Codul muncii (art. 68-72, cu modificarile si completarile ulterioare) si Contractul colectiv de munca unic la nivel national pe anii 2007-2010 (art. 79-82) reglementeaza conditiile generale si modul in care se poate realiza concedierea colectiva.

Avand in vedere impactul acestui proces asupra angajatilor ce raman in companie, asupra motivatiei si atitudinilor acestora, precum si asupra culturii organizationale, o astfel de masura ar trebui sa fie ultima solutie pentru reducerea costurilor. In general este util ca orice actiune, program sau proiect care vizeaza resursele umane ale companiei dvs. sa fie discutat si convenit cu angajatii si cu reprezentantii acestora.

Indiferent de problemele cu care se confrunta firma dvs., nu va grabiti sa recurgeti la asa-numitele „solutii ultime“, adica concedierea angajatilor.

Sfatul nostru este sa treceti in revista toate posibilitatile de reducere a cheltuielilor cu forta de munca si sa alegeti in primul rand solutiile de tip „castig-castig“, atat pentru dvs., ca angajator, cat si pentru angajati.

In acest fel veti obtine o crestere a motivatiei angajatilor si veti putea face fata situatiei de criza mult mai bine decat daca in firma dvs. se instaureaza un climat preponderent de teama si nesiguranta.

Agreati cu angajatii efectuarea concediilor de odihna in perioadele in care acestia sunt subincarcati

Efectuarea concediului de odihna se realizeaza in baza unei programari colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, dupa caz, a reprezentantilor salariatilor, pentru programarile colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programarile individuale.

Stabiliti de comun acord cu angajatii, respectiv cu sindicatul, ca efectuarea concediilor de odihna sa se faca integral in perioadele de slaba activitate din firma dvs.

Totodata, daca exista zile de concediu din anul anterior neefectuate, este recomandabil sa se efectueze tot in aceste perioade.

In acest mod, angajatii beneficiaza de drepturile cuvenite, iar dvs., ca angajator, va indepliniti obligatiile legale si contractuale si, in acelasi timp, eficientizati efortul salarial prin corelarea lui cu activitatea economica.

Pentru indemnizatia de concediu de odihna nu sunt, de regula, luate in calcul veniturile de natura salariala acordate ocazional, cum ar fi premiile sau alte drepturi care sunt lasate la aprecierea angajatorului.

Tags: 3 solutii de crizareducerea costurilorore suplimentarecontractul colectiv de muncafisa postuluicodul munciiconcedierea colectiva


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

3 solutii de criza pentru reducerea costurilor
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Suspendarea CIM din initiativa salariatului si din initiativa angajatorului

de Adela Simonescu
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu pentru tinerii pana in 25 de ani

de Blogul Specialistului
Consiliul Legislativ a aprobat proiectul de lege care prevede scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu in cazul tinerilor cu...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare pentru 2015 se depun pana la 30 mai 2016

de Blogul Specialistului
Asa cum bine stim,  OMFP 123 din 4 februarie 2016 (OMFP 123/2016) reglementeaza cele mai importante aspecte referitoare la  intocmirea si...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare care se intocmesc pentru 2015

de Blogul Specialistului
Care sunt situatiile financiare ce trebuie intocmite pentru anul 2015 si ce aspecte trebuie sa retinem la intocmirea acestora? De la bun inceput...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz"