Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cazuri celebre cand regulile in afaceri au fost incalcate cu succes



Pana si legile de marketing considerate absolut sigure isi au exceptiile lor. Iar piata ii premiaza adesea pe cei care indraznesc sa le incalce...

Regula 1: O firma nu trebuie sa se indeparteze de sectorul ei principal de activitate

Potrivit acestei reguli, odata ce ai obtinut succesul intr-un anumit domeniu, firma ta trebuie sa ramana fidela acelui domeniu si sa fie preocupata doar de a-si imbunatati produsele/serviciile, in incercarea de a tine pasul cu piata. Logica e simpla: e mai bine sa faci un singur lucru bun decat mai multe lucruri proaste. Dar...

Un exemplu foarte sugestiv ca se poate si altfel este cel al companiei engleze Virgin, fondata in 1968 de un tanar de doar 18 ani, Richard Branson. Virgin este astazi un imperiu bazat pe o serie de activitati care nu au nimic in comun: super-magazine, casa de discuri, asigurari, transport aerian si feroviar, lant hotelier, productii multimedia, bauturi racoritoare. S-a creat astfel un "teritoriu de marca", bazat pe valorile legate de logo-ul companiei si nu de un produs specific si usor de identificat.

Regula 2: Fara reclama esti mort!

Acesta chiar ca e un principiu de otel: produsele nu se vand fara publicitate. Iar ingeniozitatea intreprinzatorilor in a gasi metode prin care sa ajunga eficient la potentialii lor clienti nu cunoaste limite: practic orice obiect cu care acestia intra la un moment dat in contact (chiar si o banala scobitoare) ajunge sa fie inscriptionat cu un mesaj publicitar.

Pare incredibil, insa exista si exceptii. Foarte putine, e adevarat, dar... exceptii. In Italia, firma Mivar, producatoare de televizoare, s-a impus fara sa fi cheltuit nici macar un banut pe reclama. Ea nu a raspandit nici macar un fluturas promotional, totusi sunt milioane de italieni care au televizoare Mivar. Acest lucru a fost posibil datorita excelentului raport calitate/pret al produsului, care a favorizat reclama orala, transmisa din om in om. Iar un alt caz este al retelei internationale de agentii imobiliare Re/Max (49.000 de angajati, 2.900 de birouri in 24 de tari): grupul a incercat (si a reusit!) patrunderea cu succes pe diversele piete fara investitii publicitare, bazandu-se doar pe competenta si profesionalismul agentilor sai.

Regula 3: Un client multumit devine automat un client fidel

Se inseala amarnic cel care crede ca poate evita migrarea clientului spre firme concurente doar oferindu-i un produs bun. Cumpararea ocazionala nu implica neaparat adeziunea la marca respectiva. E necesar sa studiezi si sa aplici programe de fidelizare pentru a putea determina un client sa cumpere doar de la tine.

Japonezii sunt adevarati maestrii in acest domeniu: firma de cosmetice Shiseido a infiintat un "Club Shiseido", in cadrul carora clientii sunt informati despre produse, sunt invitati la prezentari de moda si cosmetice. Succesul acestei initiative a fost copiat de mari firme occidentale, printre care colosul american Procter & Gamble. A aparut astfel "Clubul Pampers". Da, clientii nu indragesc intotdeauna o marca strict pentru produsele sale. Ei raman fideli daca le sunt oferite beneficii si avantaje reale, care sunt reinnoite periodic.

Imbina utilul cu placutul! Acum poti da un nou aer profitului tau


Tags: afaceriidei de afaceriinfiintare firmaafaceri la cheiefrancizapiataplan de afaceribusinessfrancizereclamamarketing


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cazuri celebre cand regulile in afaceri au fost incalcate cu succes
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Pastrati-va reputatia in mediul online

de Www.ideideafaceri.ro
Prezenta online este obligatorie in mediul de afaceri, fara de care firma dvs. "nu exista". Trebuie pastrata o reputatie favorabila pentru a ne creste...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Sumar Seminar Online - Granturi POS DRU 2010

de Organizator: Rentrop & Straton
Generalitati In luna iunie a acestui an sunt programate o serie de apeluri de proiecte pentru principalele scheme de finantare tip grant ale POS...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Fermierii pot depune online cererile de plata pe suprafata Bucuresti

Aplicatia de depunere online a cererilor de platape suprafata- IPA online - este disponibilapentru fermieri, incepand de luni, a anuntat Agentia de...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Cum sa speculezi tendintele pe timp de criza, utlizand directii date de altii?

de Cristina Zgheran
Cum sa speculezi tendintele pe timp de criza, utlizand directii date de altii?Guideline-Uri pentru piata financiar-bancare. Sunt inca directii si...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."