Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atentie: Completarea Registrului de inventar in cazul PFA



Intrebare: Cum se completeaza Registrul de Inventar in cazul PFA?

Raspuns: Se intocmeste la contribuabili intr-un singur exemplar, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.
 
In coloana 1 se inscrie numarul curent al operatiunilor, de la inceputul activitatii pana la data incetarii acesteia.
In coloana 2 se inscrie denumirea bunurilor.
In coloana 3 se inscrie numarul de inventar al bunurilor.
In coloana 4 se trece data (ziua, luna, anul) la care se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 5 se inscriu felul si numarul documentului pe baza caruia se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 6 se inscrie valoarea de achizitie sau valoarea bunurilor ramasa de recuperat.
In coloana 7 se inscrie data (ziua, luna, anul) la care iese din gestiune bunul respectiv.
In coloana 8 se inscrie suma inclusa pe cheltuieli pana la data iesirii.
In coloana 9 se inscrie valoarea de iesire (vanzare) a bunului.
In coloana 10 se dau explicatii cu privire la identificarea bunului.
 
Acest registru se numeroteaza si se completeaza fara stersaturi si fara a se lasa spatii libere.
 
Se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.
 
Insa, potrivit art. 1 alin. (3) din OMFP 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, persoanele care obtin venituri din activitati independente si sunt obligate, potrivit legii, sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla sunt obligate ca cel putin la sfarsitul exercitiului financiar sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, potrivit procedurii stabilite prin OMFP 2861/2009.  
 
In consecinta, la data de 31.12.2011 cu ocazia inventarierii anuale,rezultatele finale ale inventarierii se consemneaza in Registrul inventar.
 
Potrivit pct. 44 alin. (1) si alin. (3) "Registrul-inventar" (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu in care se inscriu rezultatele inventarierii elementelor de natura activelor (stocuri materiale, obiecte de inventar, mijolace fixe etc), datoriilor si capitalurilor proprii, grupate dupa natura lor, conform posturilor din bilantul societatilor comerciale, in cazul dvs ca persoana fizica autorizata.
 
Elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii inscrise in registrul-inventar au la baza listele de inventariere, procesele-verbale de inventariere si situatiile analitice, dupa caz, care justifica continutul fiecarui post din bilant.
 
Completarea registrului-inventar se efectueaza in momentul in care se stabilesc soldurile tuturor conturilor bilantiere, inclusiv ajustarile pentru depreciere sau pierdere de valoare, dupa caz.
Registrul-inventar poate fi adaptat in functie de specificul si necesitatile entitatilor, cu conditia respectarii continutului minim de informatii prevazut pentru acesta.
 
Registrul inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ si de pasiv, grupate dupa natura lor.
 
In coloana 1 se inscrie numarul curent al fiecarei operatiuni inregistrate in registru, cronologic, de la deschiderea acestuia pana la epuizarea filelor sau incetarea activitatii.
In coloana 2 vor fi recapitulate elementele de activ si de pasiv inventariate, detaliat dupa natura lor, valorile materiale putand fi defalcate pe gestiuni.
In coloana 3 se inscrie valoarea contabila a elementelor de activ si de pasiv inventariate.
In coloana 4 se inscrie valoarea de inventar a elementelor de activ si de pasiv inventariate, stabilita de membrii comisiei de inventariere (pe baza listelor de inventariere si a proceselor-verbale de inventariere).
In coloana 5 se trec diferentele din evaluare, de inregistrat, calculate ca diferenta intre valoarea contabila si valoarea de inventar.
In coloana 6 se mentioneaza cauzele diferentelor (deprecieri, etc.).
 
In concluzie, cu ocazia inventarierii anuale la 31.12.2011. completati numai valoric registrul inventar in ordinea posturilor din bilantul societatilor comerciale, pe baza listelor de inventariere, a proceselor-verbale de inventariere si a situatiilor analitice, dupa caz, asa cum sunt prezentate in OMFP 2861/2009 , adapand formatul Registrului inventar in scopul prezentari elemnetelor inventariate din patrimoniul PFA la data inchderii exercitiului financiar.
 

Tags: completareregistrul de inventarpfadocumente justificativebilantinchiderea exercitiului financiar


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Atentie: Completarea Registrului de inventar in cazul PFA
Rating:
Nota: 4.75 din 4 voturi

Articole conexe

Diferente de pret. Utilizare cont 348

Analizam mai jos cazul unei societati care produce produse finite inregistrate la pret de vanzare prin 345 = 711,  dand ca exemplu suma de 10...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Atentie: Declaratia 200 nu se depune de catre persoanele care...

de Www.contabilul.ro
Contribuabilii care, in anul 2011, au realizat venituri din: activitati independente, cedarea folosintei bunurilor; activitati agricole pentru care...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Se modifica legea contabilitatii!A fost aprobata Ordonanta nr. 37

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 181/21.III.2012, a fost publicata Legea privind aprobarea Ordonantei de urgenta a...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Atentie la tratamentul contabil corect cand se constata plus la inventariere!

Incheierea procesului de inventariere poate sa aduca (si, de cele mai multe ori, chiar aduce) unele suprize. In acest domeniu stim deja ca...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz"