Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cladiri inchiriate. Cum se impoziteaza si cine le amortizeaza



Cladiri inchiriate. Cum se impoziteaza si cine le amortizeaza

Cine calculeaza amortizarea unei cladiri inchiriate: proprietarul sau chiriasul? In sarcina cui este amortizarea cheltuielilor cu investitiile efectuate de chirias? Dar in cazul investitiilor efectuate de proprietar, cine calculeaza amortizarea acestora? Cine datoreaza impozitul pe cladire? Cum se intocmeste declaratia fiscala privind impozitul pe cladire?

1. Cine inregistreaza amortizarea fiscala a cladirii?

Amortizarea imobilizarilor corporale inchiriate se calculeaza si se inregistreaza in contabilitate de catre entitatea care le are in proprietate.

2. Cine inregistreaza amortizarea investitiilor efectuate la cladirea inchiriata?

Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat. Aceste cheltuieli se inregistreaza astfel:

Asadar, in contabilitate, investitiile efectuate la imobilizarile corporale inchiriate se inregistreaza in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii.

Acum iti sta la dispozitie CD-ul
Cele mai cautate 50 monografii contabile

Obtinerea de beneficii se poate realiza astfel:

  • fie direct prin cresterea veniturilor;
  • fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare.

Investitiile efectuate la imobilizarile corporale luate cu chirie se supun amortizarii, pe durata contractului de inchiriere. Aceste cheltuieli de modernizare sunt recuperate din punct de vedere fiscal, prin deducerea amortizarii lor, daca sunt utilizate in scopul realizarii de venituri impozabile.

Important!

Asadar, amortizarea cheltuielilor cu investitiile si modernizarile efectuate la mijloacele fixe inchiriate este in sarcina agentului economic care a efectuat investitia.

La expirarea contractului de inchiriere, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii. In functie de clauzele cuprinse in contractul de inchiriere, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare.

3. Cine plateste impozitul pe cladire?

Important

Din punctul de vedere al impozitului pe cladiri, chiriasul nu datoreaza acest impozit pe perioada contractului de inchiriere. Impozitul pe cladire se datoreaza de catre persoanele juridice sau fizice care au in proprietate cladirea situata in Romania, cu exceptiile expres prevazute de lege.

Impozitul pe cladiri se datoreaza catre bugetul local al comunei, al orasului sau al municipiului in care este amplasata cladirea. In cazul municipiului Bucuresti, impozitul si taxa pe cladiri se datoreaza catre bugetul local al sectorului in care este amplasata cladirea.

Pentru mai multe detalii apasa aici


Tags: cladiri inchiriateimpozitamortizare


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cladiri inchiriate. Cum se impoziteaza si cine le amortizeaza
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Diferente de pret. Utilizare cont 348

Analizam mai jos cazul unei societati care produce produse finite inregistrate la pret de vanzare prin 345 = 711,  dand ca exemplu suma de 10...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Atentie: Declaratia 200 nu se depune de catre persoanele care...

de Www.contabilul.ro
Contribuabilii care, in anul 2011, au realizat venituri din: activitati independente, cedarea folosintei bunurilor; activitati agricole pentru care...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Se modifica legea contabilitatii!A fost aprobata Ordonanta nr. 37

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 181/21.III.2012, a fost publicata Legea privind aprobarea Ordonantei de urgenta a...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Atentie la tratamentul contabil corect cand se constata plus la inventariere!

Incheierea procesului de inventariere poate sa aduca (si, de cele mai multe ori, chiar aduce) unele suprize. In acest domeniu stim deja ca...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

1ComentariiAdauga comentariul tau

1
carmen oros 07-Apr-2009
studiu de caz reevaluare mijloace fixe : la 31.12.2008 se reevalueaza grupa mf 212-constructii;valoare contabila 20.000 lei,durata de amortizare 20 ani,amortizare in anul 5 = 5.000 lei.Valoare justa conform raport de evaluare= 24.000 lei.Intrebari: raportul evaluatorului impune in vreun fel alegerea uneia din cele doua metode (a valorii brute sau nete) ca mod de inregistrare in contabilitate? Daca se alege metoda valorii brute, care sunt inregistrarile contabile care se impun?
+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."