Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Frigiderul galben



Am vazut odata intr-un magazin un frigider galben. Nou-nout, foarte performant, dar galben-galben, de ma dureau ochii uitandu-ma la el. "Ce minte creata a putut nascoci culoarea asta pentru un frigider?", m-am intrebat plin de compatimire. "Oare chiar exista clienti care sa cumpere o asemenea bizarerie?".

In secunda urmatoare insa, m-am oprit derutat. Adica, cum? De unde stiu eu ca nu exista clienti care sa cumpere o asemenea bizarerie? Am facut vreun studiu de piata, am avut acces la situatia vanzarilor magazinului? Ma bazez pe ceva, in afara de propriul meu gust? Si chiar si asa, ce importanta are propriul meu gust? Faptul ca eu personal nu agreez ideea unui frigider galben are, oare, vreo relevanta pentru producatorul respectiv si pentru succesul afacerii lui?

Poate ca omul s-a gandit de la bun inceput ca exista cel putin cateva zeci, sute (mii?) de excentrici care de-abia asteapta sa apara pe piata frigidere galbene, care sa se asorteze la fix cu gresia lor galbena din bucatarie. Ca urmare, omul si-a spus ca e momentul sa vina cu o oferta potrivita. Eu de ce ma amestec in strategia lui? Si, mai ales, cum imi permit sa cred, fie si numai pentru cateva secunde, ca afacerea sa, care nu tine cont de preferintele mele, este din start sortita esecului?

Atitudinile negative nu sunt deloc o raritate. Sunt destui cei care, atunci cand intra in contact cu o idee noua de afaceri, se grabesc s-o desfiinteze - "Afacerea asta nu va merge!" -, bazandu-se insa exact pe ce m-am bazat si eu in povestea cu frigiderele - pe propriul subiectivism, adica pe... nimic.

Pericolul e mare aici. In primul rand, pentru ca te faci de ras atunci cand vezi ca afacerea in cauza (da, cea despre care tu ai spus ca nu va merge) aduce bani frumosi unuia mai putin inclinat spre afirmatii gratuite. Si, in al doilea rand, pentru ca intr-o asemenea situatie nu faci decat sa inabusi din fasa o oportunitate de afaceri viabila. Adica O SANSA. Iar sansele nu se ivesc prea des.

Idei de afaceri. Oportunitati. www.ideideafaceri.ro


Tags: managementafaceriidei de afaceriafaceri la cheieplan de afacerimanagementul afacerilorbani


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Frigiderul galben
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

16 idei de afaceri pentru 2013, idei cu sanse de viitor!

Unele idei de afaceri sunt ideale pentru 2013 si detin sanse serioase de viitor. Cei care le vor valorifica vor miza pe produse si servicii cerute in...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Idei de afaceri online de initiat in 2012

de Www.ideideafaceri.ro
Exista numeroase idei de afaceri online care merita demarate in anul 2012. Multe sunt idei in care se pot investi bani putini si care pot oferi...
Management si afaceri
Citeste mai departe

19 idei de afaceri pentru 2012, afaceri la cheie la oferta limitata!

Ideile de afaceri care vin si cu dosare explicative detin sanse si mai mari de profitabilitate. Acestea sunt afaceri la cheie care ne ajuta sa...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Prestarea excelenta a serviciilor (video)

de Www.consiliertv.ro
O strategie, oricat de buna ar fi, trebuie implementata. Pentru aceasta, este nevoie, in primul rand de identificarea celor mai potriviti angajati...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."