Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

6 sfaturi practice pentru a evita comunicarea ineficienta in cadrul firmei



Se observa, mai ales in firmele mari, ca principala problema cu care se confrunta managerii este comunicarea ineficienta. Tocmai de aceea am intocmit o lista cu 6 situatii si mai ales cu 6 solutii pe care le puteti aplica pentru evitarea acestor situatii.
O puteti folosi atat pentru managemntul timpului dumneavoastra, pentru magamentul resurselor umane, dar mai ales pentru a avea o comunicare eficienta.


1. Pierderea si mai ales modificarea mesajului " pe drum "
De obicei mesajele trec prin mai multe esaloane, pe acest drum putand interveni diferite modificari. Asta deoarece fiecare interpreteaza cum doreste mesajul sau il " infloreste " cum vrea.
Tocmai de aceea sfatul este sa comunicati in scris mesajele ce trebuie transmise unui numar mare de persoane.

2. Comunicarea in exces
Cateodata angajatii sunt bombardati cu atatea mesaje incat ajung sa ignore o parte din acestea, poate pe cele mai importante. Oboseala sau plictiseala intervenita pot afecta receptarea informatiilor.
Tineti minte de legea comunicarii: largirea excesiva a comunicarii intre diferite niveluri ale unei ierarhii poate duce la cresterea neintelegerii. Asa ca tineti minte sa comunicati doar ceea ce este necesar. Lasati deoparte mailurile venite pe yahoo sau cele in care transmiteti informatii deja cunoscute.

3. Formularea necorespunzatoare a mesajului
Scrieti mereu un mesaj concis si la obiect, nu folositi un limbaj mult prea academic ci unul simplu, comun. Pe langa asta lasati deoparte termenii de specialitate atunci cand va adresati unui public larg.
Daca mesajul nu a fost inteles reformulati-l.

4. Incapacitatea de a asculta
Tineti minte ca daca auzim asta nu inseamna ca si ascultam. Tocmai de aceea cereti feedback dupa fiecare mesaj pe care il transmiteti. Asa veti afla daca ati fost ascultat si inteles.
Fiti atenti si la comunicarea nonverbala.

5. Emotiile
Supararea, frustrarea, nelinistea, stresul. Toate acestea blocheaza intelegerea deplina a mesajului.
Este foarte greu ca emotiile sa fie controlate. Este foarte posibil ca daca comunicati cu o astfel de persoana sa nu fiti intelesi sau sa fiti intelesi  gresit, intr-un mod negativ. Sfatul meu este sa lasati acea persoana sa isi revina sau sa o ajutati sa isi revina si de abia dupa aceea sa incercati sa ii comunicati ceea ce aveti de comunicat.

6. Diferentele de perceptie
Perceptia reprezinta modul in care o persona vede realitatea. Din moment ce doua persoane nu beneficiaza de aceleasi experiente, perceptiile lor asupra lucrurilor vor fi diferite.

Sfatul meu este ca atunci cand comunicati in scris sa nu lasati loc de interpretari.
Cereti mereu feedbackul si asigurati-va ca lumea a inteles exact ce doreati sa transmiteti.
Incurajati angajatii sa-si exprime parerea in legatura cu ceea ce le comunicati.

Tags: comunicarea ineficientacomunicare eficientacomunicarea la locul de muncaleadershiplegea comunicariiincurajarea angajatilor


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

6 sfaturi practice pentru a evita comunicarea ineficienta in cadrul firmei
Rating:
Nota: 3.88 din 4 voturi

Articole conexe

16 idei de afaceri pentru 2013, idei cu sanse de viitor!

Unele idei de afaceri sunt ideale pentru 2013 si detin sanse serioase de viitor. Cei care le vor valorifica vor miza pe produse si servicii cerute in...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Idei de afaceri online de initiat in 2012

de Www.ideideafaceri.ro
Exista numeroase idei de afaceri online care merita demarate in anul 2012. Multe sunt idei in care se pot investi bani putini si care pot oferi...
Management si afaceri
Citeste mai departe

19 idei de afaceri pentru 2012, afaceri la cheie la oferta limitata!

Ideile de afaceri care vin si cu dosare explicative detin sanse si mai mari de profitabilitate. Acestea sunt afaceri la cheie care ne ajuta sa...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Prestarea excelenta a serviciilor (video)

de Www.consiliertv.ro
O strategie, oricat de buna ar fi, trebuie implementata. Pentru aceasta, este nevoie, in primul rand de identificarea celor mai potriviti angajati...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz"