Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Marketing pe scurt



1. Reguli pentru copywriteri(*)

Scriitorul ceh Bogumil Hrabal ar fi fost, fara indoiala, un copywriter groaznic. El este autorul celei mai lungi fraze puse vreodata pe hartie – 128 de pagini! – in conditiile in care specialistii in reclama sunt unanim de acord ca, in domeniul publicitatii, o fraza nu trebuie sa depaseasca doua randuri (cca 17 cuvinte). Textul ar trebui, bineinteles, sa includa si propozitii/fraze de 5 sau 10 cuvinte, astfel incat lectura sa devina comoda si sprintara. Alta regula: fara neologisme, fara cuvinte rare, fara complicatii stilistice! Chiar si cei mai sofisticati oameni apreciaza limbajul simplu. E adevarat, metaforele sugestive sau jocurile de cuvinte inspirate pot da sare si piper textului, cu conditia sa nu se abuzeze de ele, pentru ca altfel distrag atentia cititorului de la mesajul care trebuie transmis. Nu uitati: cititorii trebuie sa fie fermecati de produs, nu de abilitatile literare ale copywriter-ului. Gene Schwartz, unul dintre numele grele in domeniu, spunea: „Textul publicitar este vitrina transparenta care permite trecatorilor (cititorilor) sa vada produsul in toata splendoarea lui“.

Asigura rapid succesul afacerii tale printr-un management financiar de top!

2. Bombardamentul media

Conform companiei Big Research (S.U.A.), publicul foloseste mai multe mijloace media simultan. Astfel, in timp ce asculta radioul, 60% din consumatori intra pe Internet, aproape 50% citesc ziarele si in jur de 18% se uita la televizor. Chiar si direct mailing-ul are de suferit: 75% din cei care parcurg o scrisoare de vanzare fac acest lucru cand urmaresc un program la televizor. Ca urmare, mesajul reclamei dvs. nu se afla in lupta doar cu indiferenta consumatorului, ci si cu mesajele altor reclame pe care el le receptioneaza simultan. Din acest motiv, in viitorul nu foarte indepartat s-ar putea ca o reclama eficienta sa fie doar aceea care il invadeaza pe potentialul client pe mai multe canale media, intr-un interval de timp foarte scurt, determinandu-l sa memoreze, vrand-nevrand, mesajul.

3. Rolul caricaturilor in reclama

Cand rasfoiesc un ziar, putini cititori pot trece peste benzile desenate sau peste caricaturi fara sa se opreasca si sa le acorde atentie. Imaginea unui personaj desenat care spune ceva intr-un balon care ii iese din gura este irezistibila – practic toti cititorii manifesta o curiozitate puternica si vor sa afle despre ce e vorba. Iata asadar motivul pentru care benzile desenate pot fi folosite cu succes in reclama scrisa. Ele atrag atat de eficient atentia incat pot prelua rolul headline-urilor (titlurilor), acela de a determina cititorul absent si indiferent sa aloce cateva secunde parcurgerii reclamei.

4. Lasati clientii sa va ajute

Un instrument util de marketing este marturia (testimonial), adica citarea unui client satisfacut de produsele/serviciile unei firme, care spune exact acest lucru: ca este satisfacut. De obicei, o asemenea marturie are cateva randuri, dar ea se poate intinde pe cateva pagini, situatie in care devine un adevarat studiu de caz. Daca este „construita“ cum trebuie, ea devine chiar mai convingatoare decat o brosura, pentru ca le permite cititorilor sa vada cum rezolva firma, concret, problemele clientilor sai. Mai mult, ea arata foarte sugestiv ce fel de probleme poate rezolva firma. Cititorii sunt mult mai interesati de o asemenea expunere pentru ca pot recunoaste imediat in situatia descrisa propria lor situatie.

5. Publicitate gratuita prin e-mail

Cate mail-uri trimiteti pe zi? 10, 50, mai multe chiar? Atunci trebuie neaparat sa luati in calcul posibilitatea de a va promova produsele/serviciile prin intermediul lor, fara sa cheltuiti nici un banut. Cum? Foarte simplu: imediat dupa semnatura de la sfarsitul fiecarui mesaj introduceti un text simplu, scurt si percutant. De exemplu, daca firma dvs. comercializeaza aparate de fitness, textul poate suna cam asa: „Dan Popescu, Director ABC Fitness Apparel Consultati catalogul nostru online cu oferta de vara (link) si obtineti o reducere de 10%!“ Impuneti aceasta regula tuturor angajatilor dvs. si veti vedea ca respectivul mesaj publicitar va ajunge zilnic la cateva sute de persoane (furnizori, clienti, potentiali clienti, oameni din presa, prieteni, fosti sau actuali parteneri de afaceri etc.). Asadar, publicitate cu cost zero.”

6. Ce este marketing-ul agresiv?

Este vorba despre acel gen de marketing care depaseste cu buna stiinta anumite limite si face discriminari evidente in functie de rasa, sex sau religie. De exemplu, este evident ca barbatii sunt atrasi imediat de imaginea unei femei frumoase (din acest motiv, femeile frumoase sunt prezente in mai toate reclamele pentru produse masculine). Probleme apar insa atunci cand clipurile publicitare le prezinta in posturi denigrante – complet ignorante in probleme tehnice sau reduse la statutul de servitoare ale barbatilor – ignorandu-se faptul ca de multe ori femeile sunt cele care cumpara produse pentru partenerii lor. Dar nici barbatii nu scapa: sunt numeroase reclamele in care ei apar ca niste impiedicati, incapabili sa gateasca o mancare sau sa se ocupe de ingrijirea copiilor. Apoi, chiar daca nu sunt la fel de numeroase, exista si productii care iau in deradere apartenenta la un grup etnic sau religios. Poate ca asemenea reclame reusesc in mod eficient sa atraga atentia publicului, dar asta nu inseam­na neaparat vanzari mai mari. Un studiu intreprins in S.U.A. privind comportamentul consumatorilor arata ca un clip care creeaza emotii negative – dezgust, teama sau furie – indeparteaza publicul de produsul respectiv, intr-o reactie normala de evitare a sursei de emotii negative. Acelasi studiu releva faptul ca disponibilitatea maxima pentru receptarea unui mesaj publicitar apare atunci cand acesta este transmis intr-un context care prezinta o familie fericita, o mama cu copiii ei, un grup de prieteni. De asemenea, un foarte bun raspuns se obtine si cand este promovat un produs nou. Creierul este dornic sa invete, sa afle lucruri noi si in acest proces de invatare produce dopamina, aceeasi substanta pe care o produce si cand este stimulat de imagini cu mancare sau de imagini cu continut sexual.

Actionati ACUM!

Concluzia ar fi ca eficienta marketing-ului ofensiv lasa mult de dorit. Cand sunt atatea lucruri care ii fac pe oameni sa se simta bine, de ce sa iti asumi riscul sa ii faci sa se simta prost?


Tags: marketingafacericopywriterreclamareclame scrisepublicitate


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Marketing pe scurt
Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

Articole conexe

16 idei de afaceri pentru 2013, idei cu sanse de viitor!

Unele idei de afaceri sunt ideale pentru 2013 si detin sanse serioase de viitor. Cei care le vor valorifica vor miza pe produse si servicii cerute in...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Idei de afaceri online de initiat in 2012

de Www.ideideafaceri.ro
Exista numeroase idei de afaceri online care merita demarate in anul 2012. Multe sunt idei in care se pot investi bani putini si care pot oferi...
Management si afaceri
Citeste mai departe

19 idei de afaceri pentru 2012, afaceri la cheie la oferta limitata!

Ideile de afaceri care vin si cu dosare explicative detin sanse si mai mari de profitabilitate. Acestea sunt afaceri la cheie care ne ajuta sa...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Prestarea excelenta a serviciilor (video)

de Www.consiliertv.ro
O strategie, oricat de buna ar fi, trebuie implementata. Pentru aceasta, este nevoie, in primul rand de identificarea celor mai potriviti angajati...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."