Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile decizii luate de Guvern



1. Controlul Financiar preventiv

HOTARARE privind organizarea inspectiilor si stabilirea atributiilor generale in efectuarea acestora in vederea aplicarii Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/ managerial si controlul financiar preventiv

Prin aceasta Hotarare s-a stabilit o structura responsabila cu efectuarea inspectiilor prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 la art. 22 (inspectii cauzate de indicii ale unor abateri de la legalitate sau regularitate in efectuarea de operatiuni; in toate cazurile in care Ministerul Finantelor Publice este sesizat de catre un contabil-sef in legatura cu efectuarea de operatiuni fara viza de control financiar preventiv sau la sesizarea sefului structurii de audit public intern).

Astfel, activitatea de inspectie se va exercita de catre aparatul de inspectie economico-financiara asa cum este prevazut in anexa Hotararii Guvernului nr. 101/12, art. 3, alin. (1) si se va efectua la institutii publice, asa cum sunt definite in Ordonanta Guvernului nr. 119/1999, art. 2 lit. n), cu modificarile si completarile ulterioare.
GRATUIT: Investitiile la BURSA, asa cum
NU ti le-a explicat nimeni pana ACUM!


Raport Special pe care il primesti GRATUIT iti arata, clar si la obiect,
ce trebuie sa faci ca sa iti inmultesti banii la bursa.


>> Click AICI<<


2. Auditorii interni din sectorul public

HOTARARE pentru aprobarea Normelor privind coordonarea si desfasurarea proceselor de atestare nationala si de pregatire profesionala continua a auditorilor interni din sectorul public si a persoanelor fizice

Hotararea adoptata de Guvern reglementeaza atestarea nationala a auditorilor interni si, din prevederile acesteia, mentionam:

• Coordonarea sistemului de atestare este in responsabilitatea MFP prin Unitatea Centrala de Armonizare pentru Auditul Public Intern care va stabili pentru domeniile cadrului general de competente profesionale, va organiza procesul de constituire a Comisiei de atestare si va asigura evidenta auditorilor interni atestati

• Constituirea la nivelul MFP a Comisiei de atestare, formata din cinci membri, numiti prin ordin ai ministrului Finantelor Publice

• Analiza dosarelor de atestare se va realiza in cadrul sedintelor Comisiei si va consta in evaluarea documentelor prezentate de solicitant, iar deciziile vor fi adoptate prin vot deschis de membrii Comisiei

• Evidenta auditorilor interni din Romania se tine cu ajutorul registrului de evidenta, iar certificatele de atestare nationala au regim special

• Valabilitatea certificatului de atestare este de cinci ani, dupa care, daca auditorul intern nu a depus documentatia necesara din care sa rezulte ca a desfasurat activitati specifice de audit public si nu a solicitat prelungirea certificatului de atestare, acesta isi pierde valabilitatea

Tags: auditori internicontrol preventivcontrol intern


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Noile decizii luate de Guvern
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Interviu cu Avocat Ana-Maria Borz: Ce trebuie sa stim despre litigiile de munca

de Adela Simonescu
Cat de mult dureaza un litigiu de munca? Cat ma costa? Unde gasesc un avocat specializat pe dreptul muncii si ce presupune colaborarea cu...
Resurse juridice
Citeste mai departe

Se egalizeaza varsta standard de pensionare pentru femeile si barbatii din avocatura

Propunerea legislativa privind sistemul de pensii si alte drepturi de asigurari sociale ale avocatilor a fost adoptata luni de Senat, in calitate de...
Resurse juridice
Citeste mai departe

Interviu cu Avocat Ana-Maria Borz: Cand apeleaza angajatii la avocati

de Maria Nicutar
Putini stiu cat de multe responsabilitati detin angajatorii si cat de expusi sunt amenzilor si altor sanctiuni instituite de inspectorii de...
Resurse juridice
Citeste mai departe

Angajatorii care nu respecta legea risca litigii de munca destabilizatoare pentru intreaga companie

de Adela Simonescu
"As vrea sa sanctionez salariatul cu reducerea salariului pe o perioada de un an de zile, cu minim 25% din salariu." "As dori ca...
Resurse juridice
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Controale ITM 2022! DOCUMENTE verificate si SOLUTIILE specialistilor
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Controale ITM 2022! DOCUMENTE verificate si SOLUTIILE specialistilor"