Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Functionar public. Plata zilelor de concediu neefectuate



Analizam mai jos cazul unui angajat al unei institutii publice care, in data de 14 noiembrie 2013, si-a modificat raportul de serviciu prin transfer in interesul serviciului solicitand plata zilelor de concediu de odihna neefectuate ( 9 zile pentru anul 2012 si 22 zile pentru anul 2013 aferente perioadei lucrate).

Pe 20 noiembrie 2013 a solicitat si primit acordul privind transferul in interesul serviciului pe aceeasi functie publica in institutia respectiva.

Vom stabili in ce masura este legal ca institutia sa ii plateasca acestuia zilele de concediu de odihna neefectuate pana la data transferului din 14 noiembrie 2013 avand in vedere ca angajatul s-a intors dupa 4 zile in aceeasi institutie.

Potrivit prevederilor art. 35 din Legea 188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, functionarii publici au dreptul, in conditiile legii, la concediu de odihna, la concedii medicale si la alte concedii iar potrivit art.117 dispozitiile acestei legi se completeaza cu prevederile legislatiei muncii, precum si cu reglementarile de drept comun civile, administrative sau penale, dupa caz, in masura in care nu contravin legislatiei specifice functiei publice.
Diurna legala in Romania
si in strainatate


- textul de lege comentat si interpretat - 

>> Click AICI <<
 


Astfel, in conformitate cu prevederile legale mentionate, apreciem ca in aceasta situatie devin incidente prevederile Legii 53/2003 - Codul muncii, republicata, si cele ale HG 250/1992privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

In acest context, potrivit prevederilor art. 146 alin. (4) din Codul muncii , republicat, coroborate cu prevederile art. 15 alin. (1) din HG 250/1992 , republicata, cu modificarile ulterioare, compensarea in bani a concediului de odihna neefectuat este permisa numai in cazul incetarii contractului individual de munca.  

Alin. (3) al art. 14 din HG 250/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, prevede ca, concediul de odihna neacordat salariatilor transferati, de catre unitatea de la care s-a efectuat transferarea, se va acorda acestora de unitatea la care au fost transferati. Indemnizatia de concediu va fi suportata de catre cele doua unitati, proportional cu timpul lucrat la fiecare dintre acestea in cursul anului calendaristic respectiv; in acelasi mod se va proceda si in cazul in care concediul de odihna a fost efectuat inainte de transferare.

In concluzie, fata de prevederile legale mentionate apreciem ca, la momentul transferului nu pot fi compensate in bani zilele de concediu ramase neefectuate, intrucat raportul de serviciu al  functionarului public nu inceteaza, ci a fost doar modificat prin transfer. In aceasta ipoteza apreciem ca, salariatului in cauza ii sunt incidente prevederile art. 14 alin. (3) din HG 250/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, acesta fiind indreptatit la efectuarea zilelor de concediu de odihna ramase neefectuate si la indemnizatia de concediu aferenta, in conditiile mentionate de lege.


Sursa: www.portalcodulmuncii.ro

Tags: institutii publiceconcediu de odihnaLegea 188/1999indemnizatia de concediu


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Functionar public. Plata zilelor de concediu neefectuate
Rating:
Nota: 4.47 din 17 voturi

Articole conexe

Neindeplinirea obiectivelor de performanta poate duce la concedierea salariatului?

de Blogul Specialistului
Da, este posibil, insa lucrurile sunt putin mai complicate. Sunt anumite proceduri pe care trebuie sa le respectam pentru a dispune concedierea...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Pasii pe care ii parcurgem in cazul concediilor de risc maternal

de Blogul Specialistului
Concediile de risc maternal se acorda conform reglementarilor OUG 96 din 2003 si a Normelor metodologice de aplicare a legislatiei in domeniu. 1....
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Invoirea salariatului nu ii suspenda contractul de munca si nu se inregistreaza in Revisal

de Adela Simonescu
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Care sunt elementele esentiale ale informarii la angajare?

de Adela Simonescu
Asa cum bine stim, orice persoana selectata in vederea angajarii trebuie sa fie informata cu privire la un anumit minim de informatii...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

1ComentariiAdauga comentariul tau

1
Florewntina Mihalcea 07-Sep-2016
Intrebare : la incetare de drept a unui CIM, de exemplu deces angajat, pe ce perioada de timp se acorda compensare zile concediu de odihna neefectuat:

- pe ultimile 18 luni , conform Art 1456 Codul Muncii

sau

-in termen de 3 ani de la data nasterii dreptului la actiune, prin coroborare a Art 268 3 ?

Multumesc
+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"