Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scopul evaluarii riscurilor in cadrul firmei



Evaluarea riscurilor definita de literatura de specialitate din cadrul Uniunii Europene este un proces care consta in evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, generate de pericolele existente la locul de munca.

Evaluarea riscurilor definita de literatura de specialitate din Romania este activitatea prin care se determina dimensiunea abaterii sistemelor de munca de la starea ideala, in care este exclusa orice posibilitate de accidentare si imbolnavire profesionala.

Evaluarea reprezinta punctul de plecare in optimizarea activitatii de prevenire a accidentelor de munca si imbolnavirilor profesionale intr-un sistem de munca.

In mod concret evaluarea este actiunea de masurare a dimensiunii riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala dintr-un sistem de munca, pe baza combinatiei dintre consecinta maxima posibila a actiunii factorilor de risc asupra organismului executantului si probabilitatea de producere a acesteia.

Se evalueaza toate riscurile posibile conectate cu unitatea sau locul de munca/postul de lucru pentru care se face evaluarea.

Totodata, evaluarea riscurilor reprezinta o examinare sistemica a tuturor aspectelor muncii, pentru a stabili:
1. Cauzele unor posibile vatamari sau raniri;
2. Posibilitatile de eliminare a pericolelor si, daca nu este posibil,
3. Masurile de prevenire sau protectie care sunt sau trebuie implementate pentru a tine sub control riscurile.

Evaluarea riscurilor este un instrument puternic pentru identificarea nevoii de adoptare a unor masuri preventive.

Abordarea preventiva cuprinde:
1. Evitarea riscurilor;
2. Evaluarea riscurilor care nu pot fi evaluate;
3. Combaterea riscurilor la sursa;
4. Adaptarea muncii la om;
5. Adaptarea la progresul tehnic;
6. Inlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau ceea ce este mai putin periculos;
7. Dezvoltarea unei politici de prevenire;
8. Adoptarea, in mod prioritar a masurilor de protectie colectiva fata de masurile de protectie individuala;
9. Furnizarea de instructiuni corespunzatoare lucratorilor.

Pornind de la aceste considerente generale, evaluarea riscurilor reprezinta una din activitatile importante, necesare reducerii sau eliminarii evenimentelor si implicit a accidentelor de munca si bolilor profesionale, constituind fundamentul unei gestiuni eficace a securitatii si sanatatii in munca.

Evaluarea riscurilor profesionale sta la baza stabilirii strategiei manageriale in domeniul sanatatii si securitatii in munca si este un instrument util in aplicarea managementului in acest domeniu.

A investi in prevenirea accidentelor de munca inseamna a investi in imbunatatirea activitatii societatii si a reduce cheltuielile acesteia.

Tags: evaluarea riscuriloraccidente de muncaimbolnaviri profesionaleprevenirea accidentelor


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Scopul evaluarii riscurilor in cadrul firmei
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Neindeplinirea obiectivelor de performanta poate duce la concedierea salariatului?

de Blogul Specialistului
Da, este posibil, insa lucrurile sunt putin mai complicate. Sunt anumite proceduri pe care trebuie sa le respectam pentru a dispune concedierea...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Pasii pe care ii parcurgem in cazul concediilor de risc maternal

de Blogul Specialistului
Concediile de risc maternal se acorda conform reglementarilor OUG 96 din 2003 si a Normelor metodologice de aplicare a legislatiei in domeniu. 1....
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Invoirea salariatului nu ii suspenda contractul de munca si nu se inregistreaza in Revisal

de Adela Simonescu
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Care sunt elementele esentiale ale informarii la angajare?

de Adela Simonescu
Asa cum bine stim, orice persoana selectata in vederea angajarii trebuie sa fie informata cu privire la un anumit minim de informatii...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."