Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contractul de management. Contributiile dupa 1 iulie fara norme



Intrebare:
"Conform noii legislatii, un salariat care are contract individual de munca, dar si un contract de management, in urma contractului de management ce contributii trebuie sa plateasca (angajat+angajator)?"


Raspuns:
Incepand cu data de 01.07.2010, in conformitate cu prevederile art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale, orice venituri de natura profesionala, altele decat cele salariale, se impoziteaza cu cota de impozit pe venit. Asupra acestor venituri se datoreaza contributiile individuale de asigurari sociale, asigurari sociale de sanatate si asigurari de somaj. Obligatia declararii, calculului, retinerii si platii contributiilor revine platitorului de venit, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

Rezolvati rapid orice problema de calcul salarii, deduceri personale, tichete de masa, salarizare!
Totul in conformitate cu noile modificari ale Codului Fiscal!

CLICK AICI PENTRU DETALII

Asadar, conform prevederilor legale citate, platitorii veniturilor de natura profesionala, altele decat cele salariale, au obligatia declararii, calculului, retinerii si platii contributiilor individuale de asigurari sociale, asigurari sociale de sanatate si asigurari de somaj.

O.U.G nr. 58/2010 nu prevede ce se intelege, in sensul acestui act normativ, prin venituri de natura profesionala. Asa fiind, calificarea veniturilor obtinute in baza unui contract de management drept venituri de natura profesionala, urmeaza sa fie facuta in functie de dispozitiile normelor metodologice de aplicare a O.U.G nr. 58/2010, ce urmeaza a fi elaborate in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a ordonantei.

Din punctul nostru de vedere, veniturile obtinute in baza unui contract de management sunt venituri profesionale intrucat managerul presteaza activitatile generatoare ale acestor venituri in baza pregatirii sale profesionale. Insa, un termen poate avea un anumit inteles in sensul unui act normativ si alt inteles in sensul altui act normativ. De aceea, consideram ca, aceasta problema urmeaza sa fie clarificata de normele metodologice de aplicare a O.U.G nr. 58/2010.
 
In ceea ce priveste declararea contributiilor, de asemenea, consideram ca sunt necesare completari si modificari ale procedurii de declarare a contributiilor. In prezent, actele normative care reglementeaza aceste proceduri nu fac referire si la modalitatea de declarare a contributiilor datorate in baza O.U.G nr. 58/2010.

Tags: contractul de managementlegislatiecod fiscalcontributiiimpozitasigurari sociale


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Contractul de management. Contributiile dupa 1 iulie fara norme
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Neindeplinirea obiectivelor de performanta poate duce la concedierea salariatului?

de Blogul Specialistului
Da, este posibil, insa lucrurile sunt putin mai complicate. Sunt anumite proceduri pe care trebuie sa le respectam pentru a dispune concedierea...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Pasii pe care ii parcurgem in cazul concediilor de risc maternal

de Blogul Specialistului
Concediile de risc maternal se acorda conform reglementarilor OUG 96 din 2003 si a Normelor metodologice de aplicare a legislatiei in domeniu. 1....
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Invoirea salariatului nu ii suspenda contractul de munca si nu se inregistreaza in Revisal

de Adela Simonescu
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Care sunt elementele esentiale ale informarii la angajare?

de Adela Simonescu
Asa cum bine stim, orice persoana selectata in vederea angajarii trebuie sa fie informata cu privire la un anumit minim de informatii...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz"