Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Organizarea activitatilor de prevenire si protectie



Inainte de toate, dorim sa va reamintim cateva din obligatiile dvs. generale in calitate de angajator, asa cum sunt ele stabilite prin Legea nr. 319/2006.

Deci, in calitate de angajator:
– aveti obligatia de a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor in toate aspectele legate de munca;
– in cazul in care apelati la un serviciu extern, NU sunteti exonerat de responsabilitatile dvs. in acest domeniu;
– obligatiile lucratorilor desemnati de dvs. in domeniul securitatii si sanatatii in munca nu aduc atingere principiului responsabilitatii angajatorului.

Cine se va ocupa de activitatile de prevenire si protectie in organizatia pe care o conduceti??

Posibilitatile legale pe care le aveti la indemana sunt urmatoarele:
1) prin asumarea de catre dvs., in calitate de angajator, a atributiilor privind activitatile de prevenire si protectie;
2) prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie;
3) prin infiintarea unui serviciu intern de prevenire si protectie;
4) prin apelarea la servicii externe de prevenire si protectie.

Asumati-va chiar dvs., in calitate de angajator, atributiile privind activitatile
de prevenire si protectie!
Numai in doua situatii:
a) In cazul in care sunteti angajator intr-o microintreprindere cu pana la 9 lucratori inclusiv, daca sunt indeplinite toate conditiile de mai jos:
-  in cadrul microintreprinderii nu se desfasoara activitati industriale;
-  va desfasurati activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere;
-  indepliniti cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzatoare cel putin nivelului de baza.

b) In cazul in care sunteti angajator intr-o microintreprindere mica, cu un numar de lucratori cuprins intre 10 si 49 inclusiv, daca sunt indeplinite toate conditiile de mai jos:
-  in cadrul intreprinderii nu se desfasoara activitati industriale;
-  riscurile identificate in cadrul intreprinderii nu pot genera accidente sau boli profesionale cu consecinte grave, ireversibile, respective deces sau invaliditate;
-  va desfasurati activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere;
-  indepliniti cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzatoare cel putin nivelului de baza.

Desemnati nominal prin decizie unul sau mai multi lucratori care se vor ocupa de activitatile de prevenire si protectie

Numarul lucratorilor desemnati va depinde de marimea organizatiei pe care o conduceti, de riscurile la care sunt expusi angajatii dvs., precum si de distributia riscurilor in cadrul organizatiei.

Pentru a putea sa desfasoare activitati de prevenire si protectie, lucratorul desemnat trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare cel putin nivelului mediu.

Cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului de baza sunt:

 - studii in invatamantul liceal, filiera teoretica in profil real sau filiera tehnologica in profil tehnic si

 - curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca cu o durata de cel putin 40 de ore.

INFO
Cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului mediu sunt:
 - studii in invatamantul postliceal in profil tehnic si
 - curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca cu o durata de cel putin 80 de ore.

Tags: protectieangajatormunca


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Organizarea activitatilor de prevenire si protectie
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Neindeplinirea obiectivelor de performanta poate duce la concedierea salariatului?

de Blogul Specialistului
Da, este posibil, insa lucrurile sunt putin mai complicate. Sunt anumite proceduri pe care trebuie sa le respectam pentru a dispune concedierea...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Pasii pe care ii parcurgem in cazul concediilor de risc maternal

de Blogul Specialistului
Concediile de risc maternal se acorda conform reglementarilor OUG 96 din 2003 si a Normelor metodologice de aplicare a legislatiei in domeniu. 1....
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Invoirea salariatului nu ii suspenda contractul de munca si nu se inregistreaza in Revisal

de Adela Simonescu
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Care sunt elementele esentiale ale informarii la angajare?

de Adela Simonescu
Asa cum bine stim, orice persoana selectata in vederea angajarii trebuie sa fie informata cu privire la un anumit minim de informatii...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."