Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sursele de recrutare pentru un angajat competent



Pentru acoperirea posturilor vacante exista doua posibilitati de actiune: aducerea de noi angajati apeland la piata externa a fortei de munca sau/si repartizarea angajatilor existenti, prin intermediul promovarii sau transferului (surse interne). Daca pentru posturile vacante de la baza piramidei ierarhice din organizatie se va apela la surse externe, celelalte posturi pot fi ocupate de candidati proveniti din ambele surse.

Surse interne

Cand firma are la dispozitie angajati capabili, o sursa utila de talente este constituita de propriii angajati. O politica eficace de promovare si transfer este posibila doar prin cunoasterea calitatilor si a slabiciunilor personalului firmei.
In acest sens, introducerea unui sistem de evaluare a performantelor si intocmirea unor „stocuri de calitati“ reduc sansele unor decizii de promovare gresite.
Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz

Ghid practic pentru valorificarea eficienta a informatiilor din balanta de verificare

>> Click AICI <<
 

Recrutarea din interior prezinta cateva avantaje deloc de neglijat:
- contribuie la cresterea motivatiei si a moralului angajatilor;
- ofera oportunitati de promovare si reduce fluc- tuatia de personal;
- realizeaza o investitie in resursele umane ale firmei;
- reduce sansa de a gresi in luarea deciziei de angajare.

Dezavantajele recrutarii din interior vizeaza:
- posibilitatea de a va confrunta – in practica – cu principiul lui Peter (angajatii sunt promovati pana cand isi ating nivelul de incompetenta, adica un nivel la care devin necorespunzatori din punctul de vedere al potentialului lor);
- competitia intensa pentru promovare poate conduce la tensionarea atmosferei de lucru si la conflicte de interese in interiorul firmei (adevarate lupte interne);
- conducerea defectuoasa a promovarii, criteriile incorecte sau lipsa oricaror criterii afecteaza negativ moralul si performanta celor nepromovati.

Principalele probleme legate de recrutarea din interior se pot rezolva prin realizarea unor programe de dezvoltare a personalului care sa permita asumarea de catre angajati a unor responsabilitati mai largi, precum si elaborarea unor criterii adecvate de promovare (performanta si/sau vechime in organizatie).

Reusita recrutarii din interior va cere sa respectati reguli precise:

● Aduceti la cunostinta angajatilor fiecare post vacant.
● Prezentati oferta in interior inainte de inceperea recrutarii din exterior.
● Comunicati angajatilor criteriile de promovare si transfer (inclusiv standardele de performanta, calificarile si vechimea necesara).
● Alegeti numai dupa sustinerea de catre toti can- didatii a unui interviu in fata conducerii firmei.
● Recrutati, pe cat posibil, 50% din personal facand apel la surse interne.
● Folositi propriii candidati pentru posturile vacante din organizatie ca standarde fata de care pot fi evaluati candidatii externi. Apelati la acestia din urma doar daca valoarea lor este superioara, daca satisfac nevoile de personal ale firmei, iar costurile suplimentare rezultate se justifica.
● Faceti angajari numai atunci cand toti salariatii actuali sunt suprasolicitati in munca. In acest caz, persoana nou-venita va fi primita cu bratele deschise.

Surse externe

Apelati la surse externe de personal atunci cand inregistrati o dezvoltare rapida a afacerii, cand va confruntati cu plecari ale unor angajati care nu pot fi inlocuiti din interior sau cand aveti nevoie de angajati cu pregatire speciala.

- Principalul avantaj al recrutarii din exterior il constituie faptul ca ofera mai multe optiuni pentru alegerea candidatului potrivit.
- Angajatii veniti din afara pot aduce un suflu nou in organizatie.
- Costurile unor noi angajari sunt adesea mai reduse decat cele necesare instruirii si pregatirii unor angajati interni pentru ocuparea unor posturi noi (mai ales daca e vorba de cele tehnice sau manageriale).
- Desigur, recrutarea din exterior (atragerea, contactarea si evaluarea candidatilor) este un proces mai dificil.
- Integrarea efectiva in firma a noilor angajati poate genera alte cheltuieli de timp si bani.
- Recrutarea din exterior poate afecta negativ moralul personalului (acesta va adopta o atitudine ostila fata de nou-veniti) in conditiile in care exista si in interiorul firmei angajati capabili sa preia sarcinile unor posturi ocupate din afara.

Pentru a reduce costurile, puteti restrange geografic eforturile de recrutare, concentrandu-va asupra surselor cu cele mai mari sanse de a produce rezultate.

Tags: recrutarepiataangajati


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Sursele de recrutare pentru un angajat competent
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Neindeplinirea obiectivelor de performanta poate duce la concedierea salariatului?

de Blogul Specialistului
Da, este posibil, insa lucrurile sunt putin mai complicate. Sunt anumite proceduri pe care trebuie sa le respectam pentru a dispune concedierea...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Pasii pe care ii parcurgem in cazul concediilor de risc maternal

de Blogul Specialistului
Concediile de risc maternal se acorda conform reglementarilor OUG 96 din 2003 si a Normelor metodologice de aplicare a legislatiei in domeniu. 1....
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Invoirea salariatului nu ii suspenda contractul de munca si nu se inregistreaza in Revisal

de Adela Simonescu
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Care sunt elementele esentiale ale informarii la angajare?

de Adela Simonescu
Asa cum bine stim, orice persoana selectata in vederea angajarii trebuie sa fie informata cu privire la un anumit minim de informatii...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz"