Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Avantajele acordarii de tichete de cresa



Acordarea de tichete de cresa se inscrie in solutiile adoptate pentru a reduce fluctuatia importanta de personal generata de concediile pentru cresterea copiilor. Putem considera acordarea de tichete de cresa drept un stimul in reluarea activitatii, reprezentand la nivelul angajatului un venit neimpozabil.

Din punct de vedere al tratamentului la nivelul angajatorului, potrivit art. 21 lit. c) din Codul fiscal, si cheltuielile reprezentand tichete de cresa sunt deductibile in masura in care se incadreaza in limita unei cote de pana la 2%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.

La nivelul persoanei fizice, tichetele de cresa acordate potrivit legii sunt neimpozabile, in temeiul art. 55 alin. (4) lit. a1) din Codul fiscal.

Salariatii pot utiliza tichete de cresa numai pentru achitarea taxelor la cresa unde este inscris copilul salariatului, in situatia in care nu beneficiaza de concediul si de indemnizatia pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv de pana la 3 ani in cazul copilului cu handicap. Tichetele de cresa pot fi utilizate numai pentru achitarea taxelor la cresa unde este inscris copilul salariatului. Angajatorul distribuie salariatilor tichete de cresa lunar.

Valoarea nominala a tichetelor de cresa se indexeaza semestrial cu indicele inflatiei comunicat de Institutul National de Statistica. Pentru semestrul I al anului 2010, valoarea sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa este de 370 lei.

Salarizare 2010: calcul salariu, tichete de masa, facilitati fiscale, beneficii salariale, prime, sporuri. Click aici pentru mai multe informatii despre salarizare 2010!

Tichetele de cresa se acorda la cerere unuia dintre parinti sau altor persoane indrepatite putand fi utilizate numai pentru achitarea taxelor la cresa unde este inscris copilul salariatului. Tichetele de cresa acordate de angajatori pot fi utilizate de catre angajati numai la cresele la care au inscrisi copiii si cu care unitatile emitente au incheiate contracte de prestari de servicii.

Angajatorii distribuie tichete de cresa salariatilor lunar, pentru fiecare dintre copiii naturali ai angajatilor, inclusiv pentru fiecare copil adoptat, incredintat in vederea adoptiei sau dat in plasament, precum si pentru cei carora li s-a instituit tutela, cu exceptia celor dati in plasament la asistentul maternal profesionist si a celor pentru care s-a dispus masura plasamentului de urgenta, cu prezentarea documentelor justificative:

• cerere pentru acordarea tichetului de cresa;
• actul doveditor eliberat de cresa sau, dupa caz, unitatea educationala la care este inscris copilul;
• declaratie pe propria raspundere ca celalalt parinte sau, dupa caz, tutorele nu beneficiaza de tichete de cresa;
• declaratie pe propria raspundere ca celalalt parinte nu beneficiaza de concediul si indemnizatia care se acorda pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv de pana la 3 ani, in cazul copilului cu handicap, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, cu modificarile si completarile ulterioare;
• livretul de familie eliberat potrivit Hotararii Guvernului nr. 495/1997 privind continutul, eliberarea si actualizarea livretului de familie, cu modificarile ulterioare. In situatia in care nu a fost eliberat livretul de familie, cererea va fi insotita de copia certificatului de nastere al copilului sau a extrasului de nastere. In cazul in care salariatul v-a prezentat extrasul de nastere, el va avea obligatia ca in termen de 30 de zile de la eliberarea certificatului de nastere sa va prezinte copia acestuia;
• alte elemente solicitate de angajator, potrivit Regulamentului intern, cum ar fi precizarea unitatii emitente a tichetelor de cresa, criteriile de selectie privind stabilirea salariatilor care primesc tichete, criterii si perioade pentru care salariatii nu primesc tichete de cresa.

In calitate de angajator aveti obligatia sa organizati lunar o evidenta proprie cuprinzand situatia analitica a tichetelor acordate fiecarui salariat.

Pentru a fi valabil, un tichet de cresa trebuie sa aiba inscris numarul sub care a fost inseriat de unitatea emitenta. De asemenea, este obligatoriu ca pe tichet sa fie imprimate urmatoarele:
• denumirea si sediul societatii emitente;
• date care definesc angajatorul (denumire si sediu, numarul de inmatriculare la Oficiul Registrului Comertului, cod fiscal);
• valoarea nominala a tichetului in cifre si litere;
• perioada de valabilitate;
• spatiul pentru inscrierea numelui si prenumelui salariatului indreptatit sa utilizeze tichetul de cresa;
• spatiul destinat inscrierii datei si aplicarii stampilei unitatii la care a fost utilizat tichetul cadou;
• interdictia de a se primi rest in bani la tichetul de cresa.


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Avantajele acordarii de tichete de cresa
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Neindeplinirea obiectivelor de performanta poate duce la concedierea salariatului?

de Blogul Specialistului
Da, este posibil, insa lucrurile sunt putin mai complicate. Sunt anumite proceduri pe care trebuie sa le respectam pentru a dispune concedierea...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Pasii pe care ii parcurgem in cazul concediilor de risc maternal

de Blogul Specialistului
Concediile de risc maternal se acorda conform reglementarilor OUG 96 din 2003 si a Normelor metodologice de aplicare a legislatiei in domeniu. 1....
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Invoirea salariatului nu ii suspenda contractul de munca si nu se inregistreaza in Revisal

de Adela Simonescu
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Care sunt elementele esentiale ale informarii la angajare?

de Adela Simonescu
Asa cum bine stim, orice persoana selectata in vederea angajarii trebuie sa fie informata cu privire la un anumit minim de informatii...
Legislatia muncii
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz"