Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Caz practic: Taxarea serviciilor prestate in Romania



Intrebare:

Obiectul de activitate al firmei noastre este controlul cantitativ si calitativ al marfurilor, respectiv prestarea unui serviciu pe teritoriul Romaniei.
Clientul nostru ordonator al serviciului este persoana juridica romana, respectiv transportator.
Facturarea acestui serviciu se face cu TVA sau fara, avand in vedere ca atat prestatorul cat si beneficiarul sunt persoane supuse impozitarii in Romania si platitoare de TVA?
Destinatia marfii este importanta pentru firma noastra? Daca marfa merge la export de exemplu.

Raspuns:

NOU! OG nr. 16/2022 a adus peste 60
de schimbari radicale ale Codului fiscal!


Aflati aici cum trebuie intelese si aplicate noile prevederi!

>> Click AICI <<
 

Faptul ca atat prestatorul cat si beneficiarul serviciilor sunt persoane impozabile inregistrate in scopuri de T.V.A. in Romania nu are relevanta asupra regimului de taxare aplicabil. In mod sigur intre firma dvs. si transportator exista un contract de prestari servicii in baza caruia se efectueaza servicii de verificare a cantitatii si calitatii loturilor de marfa destinate expedierii fie pe teritoriul Romaniei, fie intr-un stat comunitar, fie intr-un stat tert.

Ca regula generala, prestarile de servicii sunt taxate la locul unde este stabilit prestatorul conform articolului 133, alin. (1). Exceptiile de la aceasta regula se refera doar la tranzactiile desfasurate in relatiile economice dintre rezidenti si nerezidenti. Astfel, acest tip de servicii desfasurat de firma dvs. poate fi considerat taxabil cu cota standard T.V.A. de 19% deoarece tranzactiile au loc intre doua persoane juridice rezidente: prestatorul si beneficiarul.

Un alt criteriu pentru taxarea serviciilor cu cota standard T.V.A. este prevederea de la articolul 133, alineatul (2), litera h), punctul 2 conform careia locul taxarii este locul unde sunt prestate serviciile de expertiza si lucrarile asupra bunurilor mobile corporale. Control calitativ si cantitaiv poate fi considerat servicii de expertiza definite prin normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, la punctul 15^1 drept servicii de examinare a unor bunuri mobile corporale in scopul stabilirii valorii acestora.

Deci, din prudenta, va recomand sa emiteti factura cu T.V.A. colectata din trei motive:

1. serviciul de control calitativ poate fi considerat de organul de control drept un serviciu de expertiza, taxabil in Romania, la locul prestarii;
2. serviciul este prestat in favoarea unui beneficiar stabilit in Romania;
3. pentru astfel de servicii se aplica regula de taxare: la locul unde este stabilit prestatorul.

Ar mai fi o solutie, dar care este riscanta in situatia in care nu aveti documente justificative: serviciul poate fi considerat scutit cu drept de deducere in situatia in care bunurile respective sunt destinate exporturilor. Aceiasi afirmatie nu este valabila in cazul in care bunurile sunt destinate livrarilor intracomunitare. In acest context, se poate profita de prevederile articolului 143, alineatul 1, litera c din Codul fiscal conform caruia sunt scutite de taxa “prestarile de servicii, inclusiv transportul si serviciile accesorii transportului, altele decat cele prevazute la art. 141, legate direct de exportul de bunuri ……” In functie de clauzele contractuale incheiate cu transportatorul si rolul acestuia in efectuarea exportului, numai dvs. aveti posibilitatea sa decideti daca serviciile prestate de firma dvs. sunt intr-adevar legate de exportul de bunuri in mod direct. Caz contrar, daca serviciile nu sunt legate direct de export, nu pot fi considerate scutite.

Justificarea incadrarii corecte a acestor operatiuni la prestari de servicii scutite cu drept de deducere a T.V.A. se efectueaza echipei de inspectie fiscala in baza documentelor reglementate prin O.M.E.F. nr. 2421 din 18 decembrie 2007 pentru modificarea Instructiunilor de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. a) - i), art. 143 alin. (2) si art. 1441 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (M.Of. nr. 887 din 27 decembrie 2007).

Prin acest act normativ, la articolul 4, alineatul 8 sunt enumerate documentele pentru scutirea de taxa pentru categoria “alte prestari de servicii legate direct de exportul de bunuri”. Exportul este definit drept livrarea de bunuri care sunt expediate sau transportate in afara Comunitatii.

Documentele enumerate sunt:

* contractul incheiat cu:
- transportatorul, sau
- casa de expeditie, sau
- exportatorul, sau
- cumparatorul
* factura, care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;
* documentele din care sa rezulte ca prestarile de servicii efectuate sunt legate direct de exportul de bunuri. In situatia in care exista astfel de documente, puteti fi siguri ca ati incadrat corect operatiunea la prestari de servicii scutite cu drept de deducere a T.V.A.

Spulbera orice incertitudine legata de TVA generatoare de grave erori de contabilitate!

...pentru a testa GRATUIT click aici!



Tags: TVAcalcul tvabaza de impozitaretaxare inversapretul tvafacturicodul fiscalcodul fiscal 2008facturi fiscale


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Caz practic: Taxarea serviciilor prestate in Romania
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Suspendarea CIM din initiativa salariatului si din initiativa angajatorului

de Adela Simonescu
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu pentru tinerii pana in 25 de ani

de Blogul Specialistului
Consiliul Legislativ a aprobat proiectul de lege care prevede scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu in cazul tinerilor cu...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare pentru 2015 se depun pana la 30 mai 2016

de Blogul Specialistului
Asa cum bine stim,  OMFP 123 din 4 februarie 2016 (OMFP 123/2016) reglementeaza cele mai importante aspecte referitoare la  intocmirea si...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare care se intocmesc pentru 2015

de Blogul Specialistului
Care sunt situatiile financiare ce trebuie intocmite pentru anul 2015 si ce aspecte trebuie sa retinem la intocmirea acestora? De la bun inceput...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."