Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Materiale promotionale. Inregistrarea cheltuielilor de reclama si publicitate



Materialele promotionale distribuite cu ocazia participarii la un targ de turism sunt de natura cheltuielilor de reclama si publicitate.
 

Ca documente justificative, pentru inregistrarea cheltuielilor de reclama si publicitate, ar fi urmatoarele:

- contractul/contractele cu furnizorul de produse (obiecte), precum si cu cel care a inscriptionat logoul/sigla/alte elemente publicitare ale firmei dvs. pe obiecte (poate sa fie acelasi furnizor atat pentru obiecte, cat si pentru inscriptionarea acestora); din contractul aferent inscriptionarii ar fi bine sa reiasa denumirea obiectelor supuse inscriptionarii, numarul de bucati din fiecare, pretul unitar si valoarea, precum si sigla/logoul transmis de dvs. pentru a fi inscrise pe acestea, astfel incat sa se creeze legatura cu obiectele publicitare distribuite la targ;

- contractul si factura cu care s-a achitat taxa de participare la targ, catre organizatorul acestuia;
GRATUIT: Investitiile la BURSA, asa cum
NU ti le-a explicat nimeni pana ACUM!


Raport Special pe care il primesti GRATUIT iti arata, clar si la obiect,
ce trebuie sa faci ca sa iti inmultesti banii la bursa.


>> Click AICI<<


- o decizie/hotarare a administratorului societatii, din care sa rezulte: efectuarea unei campanii de reclama si publicitate prin participarea la targul de turism organizat de firma "X", perioada in care societatea participa efectiv la targ, acordarea de obiecte promotionale, cu defalcarea acestora dupa denumire si cantitate, logoul/sigla inscriptionate pe obiecte, scopul efectiv al participarii  (popularizarea numelui firmei, atragerea de noi clienti, fidelizarea celor existenti prin reamintirea numelui firmei pe piata de profil, incheierea de contracte pentru sezonul urmator etc.), tinta de clienti careia i se adreseaza participarea la targ si distribuirea de obiecte (pe intervale de varsta, statut social - daca se ofera, de exemplu, pachete turistice scumpe, exclusiviste, neaccesibile tuturor categoriilor socio-profesionale etc.), modalitatea de acordare a obiecteleor (direct, fara nici o prezentare sau dimpotriva, numai dupa o prezentare scurta a firmei si a pachetelor turistice oferite de aceasta), persoanele responsabile cu distribuirea obiectelor, precum si alte elemente considerate importante, pentru aceasta campanie publictara;
    
- documentele financiar-contabile: factura de achizitie a obiectelor destinate acordarii promotionale si a prestarii de serviciu privind inscriptionarea si avizul de insotire,
    
- dupa inchiderea targului, se va intocmi, cel putin estimativ si daca este posibil, o situatie a costurilor totale cu aceasta campanie si, in eventualitatea ca s-au incheiat contracte de vanzare a pachetelor de servicii turistice, o evaluare a acestora.

Inregistrarea in contabilitate a materialelor publicitare este urmatoarea:

- pe baza facturii primite de la furnizorul obiectelor si a NIR-ului intocmit de societate, se inregistreaza intrarea acestora in evidenta contabila si in gestiune:

3028 = 401
4426 = 401

- la momentul cand obiectele sunt scoase din gestiunea unitatii pentru a fi transportate la targ, in vederea distribuirii clientilor, se intocmeste Avizul de insotire, pe care sa face mentiunea "fara factura - materiale promotionale", cu cantitatea efectiv scoasa din gestiune, iar inregistrarea contabila este urmatoarea:

6231 = 3028.
 
Din functiunea contului 302 prevazuta in Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009, nu reiese ca acesta ar intra in corespondenta cu debitul contului 623, insa prin inregistrarea contabila evidentiem continutul economic al acestei operatiuni, respectiv utilizarea (consumul) materialelor in scop de reclama si publicitate. Acest aspect al utilizarii conturilor este evidentiat la alineatul al treilea de la inceputul capitolului VII "Functiunea conturilor" din regelementarile contabile:

"La reflectarea in contabilitate a operatiunilor economice derulate se are in vedere continutul economic al acestora, cu respectarea principiilor, bazelor, regulilor si politicilor contabile permise de reglementarea contabila aplicabila. Prevederile cuprinse in acest capitol nu constituie baza legala pentru efectuarea operatiunilor economico-financiare, ci numai referinte cu privire la inregistrarea in contabilitate a acestora."

Tags: ProceduriInregistrari si Politici Contabileinregistrari contabilecheltuieli de reclama si publicitateOMFP 3055/2009


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Materiale promotionale. Inregistrarea cheltuielilor de reclama si publicitate
Rating:
Nota: 4.75 din 2 voturi

Articole conexe

Suspendarea CIM din initiativa salariatului si din initiativa angajatorului

de Adela Simonescu
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu pentru tinerii pana in 25 de ani

de Blogul Specialistului
Consiliul Legislativ a aprobat proiectul de lege care prevede scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu in cazul tinerilor cu...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare pentru 2015 se depun pana la 30 mai 2016

de Blogul Specialistului
Asa cum bine stim,  OMFP 123 din 4 februarie 2016 (OMFP 123/2016) reglementeaza cele mai importante aspecte referitoare la  intocmirea si...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare care se intocmesc pentru 2015

de Blogul Specialistului
Care sunt situatiile financiare ce trebuie intocmite pentru anul 2015 si ce aspecte trebuie sa retinem la intocmirea acestora? De la bun inceput...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Teste pentru angajare. TOP 7 teste utilizate de marile companii.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Teste pentru angajare. TOP 7 teste utilizate de marile companii."