Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Monografia contabila pentru fondul de mediu



Vom stabili mai jos cum intocmim monografia contabila pentru cumpararea si vanzarea de fier vechi pentru o societate care va transmite mai departe marfa catre un depozit platitor de TVA.

Mentionam ca si societatea este platitoare de TVA. In plus, vom vedea ce alte taxe trebuie sa mai plateasca societatea si ce declaratii se vor depune.

Solutia consultantului:

Redam integral monografia privind fondul de mediu asa cum este prezentata de autoritati.

1. La unitatea vanzatoare de deseuri reciclabile (persoana juridica):

a) Vanzarea deseurilor catre unitatea colectoare/valorificatoare, cu evidentierea distincta in factura a cotei de 3% reprezentand fondul de mediu:

 4111 “Clienti" = 703 “Venituri din vanzarea valoarea deseurilor vandute produselor reziduale" (inclusiv cota de 3%, Fond de mediu)

b) incasarea facturii, mai putin a cotei din veniturile realizate de unitatea detinatoare reprezentand suma necesara constituirii fondului pentru mediu, potrivit legii. Diferenta dintre valoarea totala a facturii si cota retinuta prin stopaj la sursa de catre unitatea colectoare/valorificatoare se inregistreaza la cheltuieli,
articol contabil:

                                               %        =                4111 "Clienti"                                                   - total factura, inclusiv TVA
                         512 "Conturi curente la banci"                                                                         - valoarea facturii emise, mai putin
                        635 "Cheltuieli cu alte impozite,                                                                       - cota de 3% -Fond de mediu, taxe si varsaminte asimilate" retinuta de colector/ valorificator

2. La unitatea colectoare/valorificatoare de deseuri reciclabile:

a) Achizitionarea deseurilor de la unitatea detinatoare, pe baza facturii primite de la aceasta:

                                   371 "Marfuri"               =                  401 "Furnizori"

Daca Institutul este platitor de TVA, inregistrarea contabila este:

                                 371 "Marfuri"               =                      401 "Furnizori"

                               4426 "TVA deductibil"   =                   4427 "TVA colectat" - se evidentiaza aplicarea masurii de taxare inversa numai la cumparator.

Daca se cumpara active scoase din uz care, ulterior se prelucreaza si se obtin deseurile care se vand in locul contului 371 "Marfuri" se foloseste contul 301 "Materii prime".

Evaluarea in procesul de productie. Deseurile obtinute de societatea dvs. din procesul de productie trebuie sa fie inregistrate in patrimoniu la costul de productie.
Potrivit art. 9, alin. (1) din OUG 196/2005, cu modificari, unitatea colectoare calculeaza si retine prin stopaj la sursa, fondul de mediu in procent de 3%, pe care il plateste la buget.

b) Constituirea fondului pentru mediu, cota acestuia retinandu-se prin stopaj la sursa:

                             401 "Furnizori"            =                  447 "Fonduri speciale - reprezentand cota de 3% retinuta / analitic distinct "Fond de mediu"

c) Achitarea facturii emise de unitatea detinatoare (vanzatoare) de deseuri, mai putin cota de 3% - Fond de mediu:

                                   401 "Furnizori"          =                     512 "Conturi curente la banci"

 d) Varsarea la Fondul de mediu, a cotei retinute de unitatea colectoare/valorificatoare:

                                447 "Fond de mediu"   =                   512 "Conturi curente la banci"

Potrivit prevederilor art. 11, alin. (1) din OUG 196/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele retinute se declara si se platesc lunar de catre persoanele juridice care desfasoara activitatile respective, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care au fost retinute.

Tags: Taxe si ImpoziteOUG 196/2005fond de mediumonografie contabila


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Monografia contabila pentru fondul de mediu
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Suspendarea CIM din initiativa salariatului si din initiativa angajatorului

de Adela Simonescu
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu pentru tinerii pana in 25 de ani

de Blogul Specialistului
Consiliul Legislativ a aprobat proiectul de lege care prevede scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu in cazul tinerilor cu...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare pentru 2015 se depun pana la 30 mai 2016

de Blogul Specialistului
Asa cum bine stim,  OMFP 123 din 4 februarie 2016 (OMFP 123/2016) reglementeaza cele mai importante aspecte referitoare la  intocmirea si...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare care se intocmesc pentru 2015

de Blogul Specialistului
Care sunt situatiile financiare ce trebuie intocmite pentru anul 2015 si ce aspecte trebuie sa retinem la intocmirea acestora? De la bun inceput...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."