Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Monografia contabila pentru fondul de mediu
Publicat de catre Fiscalitatea.roNr. vizualizari: 4056 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Vom stabili mai jos cum intocmim monografia contabila pentru cumpararea si vanzarea de fier vechi pentru o societate care va transmite mai departe marfa catre un depozit platitor de TVA.
Mentionam ca si societatea este platitoare de TVA. In plus, vom vedea ce alte taxe trebuie sa mai plateasca societatea si ce declaratii se vor depune.
Solutia consultantului:
Redam integral monografia privind fondul de mediu asa cum este prezentata de autoritati.
1. La unitatea vanzatoare de deseuri reciclabile (persoana juridica):
a) Vanzarea deseurilor catre unitatea colectoare/valorificatoare, cu evidentierea distincta in factura a cotei de 3% reprezentand fondul de mediu:
4111 “Clienti" = 703 “Venituri din vanzarea valoarea deseurilor vandute produselor reziduale" (inclusiv cota de 3%, Fond de mediu)
b) incasarea facturii, mai putin a cotei din veniturile realizate de unitatea detinatoare reprezentand suma necesara constituirii fondului pentru mediu, potrivit legii. Diferenta dintre valoarea totala a facturii si cota retinuta prin stopaj la sursa de catre unitatea colectoare/valorificatoare se inregistreaza la cheltuieli,
articol contabil:
% = 4111 "Clienti" - total factura, inclusiv TVA
512 "Conturi curente la banci" - valoarea facturii emise, mai putin
635 "Cheltuieli cu alte impozite, - cota de 3% -Fond de mediu, taxe si varsaminte asimilate" retinuta de colector/ valorificator
2. La unitatea colectoare/valorificatoare de deseuri reciclabile:
a) Achizitionarea deseurilor de la unitatea detinatoare, pe baza facturii primite de la aceasta:
371 "Marfuri" = 401 "Furnizori"
Daca Institutul este platitor de TVA, inregistrarea contabila este:
371 "Marfuri" = 401 "Furnizori"
4426 "TVA deductibil" = 4427 "TVA colectat" - se evidentiaza aplicarea masurii de taxare inversa numai la cumparator.
Daca se cumpara active scoase din uz care, ulterior se prelucreaza si se obtin deseurile care se vand in locul contului 371 "Marfuri" se foloseste contul 301 "Materii prime".
Evaluarea in procesul de productie. Deseurile obtinute de societatea dvs. din procesul de productie trebuie sa fie inregistrate in patrimoniu la costul de productie.
Potrivit art. 9, alin. (1) din OUG 196/2005, cu modificari, unitatea colectoare calculeaza si retine prin stopaj la sursa, fondul de mediu in procent de 3%, pe care il plateste la buget.
b) Constituirea fondului pentru mediu, cota acestuia retinandu-se prin stopaj la sursa:
401 "Furnizori" = 447 "Fonduri speciale - reprezentand cota de 3% retinuta / analitic distinct "Fond de mediu"
c) Achitarea facturii emise de unitatea detinatoare (vanzatoare) de deseuri, mai putin cota de 3% - Fond de mediu:
401 "Furnizori" = 512 "Conturi curente la banci"
d) Varsarea la Fondul de mediu, a cotei retinute de unitatea colectoare/valorificatoare:
447 "Fond de mediu" = 512 "Conturi curente la banci"
Potrivit prevederilor art. 11, alin. (1) din OUG 196/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele retinute se declara si se platesc lunar de catre persoanele juridice care desfasoara activitatile respective, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care au fost retinute.
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...