Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pierdere documente contabile. Cum procedam?



Vom afla mai jos ce procedura se va urma la pierderea unui facturier si a unui chitantier.

Vom vedea astfel cum se procedeaza in ce priveste contabilitatea si daca se va intocmi proces-verbal anexa la decizia privind numerotarea facturilor.

Solutia consultantului:

In Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile stabilesc la capitolul E ) pct. 41-49 procedura de reconstituire a documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse.

NOU: Timpul de munca si Programul de lucru

- modele-cadru pentru fisa de pontaj, CIM, acte aditionale -

>> Click AICI <<


Conform acestei proceduri, in termen de 3 zile de la data la care a luat cunostinta, conducatorul unitatii trebuie sa incheie un proces-verbal din care sa reiasa starea de fapt (datele de identificare a documentelor disparute, numele si prenumele persoanei responsabile cu gestionarea documentelor, data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului respectiv).

Acest proces-verbal se semneaza de catre conducatorul unitatii, contabilul-sef sau altau persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, persoana responsabila cu pastrarea documentului si seful ierarhic al persoanei responsabile cu pastrarea documentului, dupa caz.

Daca este vorba de documente emise de entitate, se procedeaza la reconstituirea documentelor, pe baza unui unui "dosar de reconstituire", intocmit separat pentru fiecare caz (pct. 44 si pct. 47 din Norme).

Potrivit aceleiasi norme, procesul verbal se semneaza de catre:

 - conducatorul unitatii;
 - conducatorul compartimentului financiar -contabil al unitatii sau persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie;
 - persoana responsabila cu pastrarea documentului; si
 - seful ierarhic al persoanei responsabile cu pastrarea documentului, dupa caz.

Totodata, in masura in care se apreciaza ca pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor este urmarea unei fapte ce poate constitui infractiune, se incunostinteaza imediat organele de urmarire penala.

Suplimentar, pentru a restrange la minimum posibilitatea ca documentele pierdute sa fie utilizate in mod fraudulos de catre terti, se poate proceda la declararea nulitatii lor intr-un ziar de circulatie nationala sau in Monitorul Oficial.

Procesul verbal se anexaza la decizia interna privind alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate.

Tags: ProceduriInregistrari si Politici Contabilepierdere documente contabileOMEF 3512/2008facturierchitantier


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Pierdere documente contabile. Cum procedam?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Suspendarea CIM din initiativa salariatului si din initiativa angajatorului

de Adela Simonescu
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu pentru tinerii pana in 25 de ani

de Blogul Specialistului
Consiliul Legislativ a aprobat proiectul de lege care prevede scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu in cazul tinerilor cu...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare pentru 2015 se depun pana la 30 mai 2016

de Blogul Specialistului
Asa cum bine stim,  OMFP 123 din 4 februarie 2016 (OMFP 123/2016) reglementeaza cele mai importante aspecte referitoare la  intocmirea si...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare care se intocmesc pentru 2015

de Blogul Specialistului
Care sunt situatiile financiare ce trebuie intocmite pentru anul 2015 si ce aspecte trebuie sa retinem la intocmirea acestora? De la bun inceput...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Controale ITM 2022! DOCUMENTE verificate si SOLUTIILE specialistilor
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Controale ITM 2022! DOCUMENTE verificate si SOLUTIILE specialistilor"