Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea plusurilor si minusurilor la inventar



Inventarierea este un ansamblu de operatiuni prin care se constata existenta tuturor elementelor patrimoniale, in expresie cantitativ-valorica sau numai valorica, dupa caz, in patrimoniul sau gestiunea intreprinderii la data efectuarii acestora.

Inventarierea patrimoniului trebuie efectuata de toate persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, si anume:

- societatile comerciale, companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice;
- institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial;
- subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in strainatate;
Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz

Ghid practic pentru valorificarea eficienta a informatiilor din balanta de verificare

>> Click AICI <<
 

- organismele de plasament colectiv care nu sunt constituite prin act constitutiv, astfel cum sunt prevazute in legislatia pietei de capital, fondurile de pensii facultative, fondurile de pensii administrate privat si alte entitati organizate pe baza Codului civil;
- persoanele fizice care desfasoara activitati producatoare de venituri si care sunt obligate, potrivit legii, sa tina contabilitatea in partida simpla.

Entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in alte cazuri particulare prevazute de normele legale, cum ar fi:

- la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului sau a altor organe prevazute de lege;
- ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
- ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
- cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
- ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
- la incheierea exercitiului financiar.

Pentru inregistrarea rezultatelor inventarierii in contabilitate, trebuie avute in vedere operatiunile de regularizare (punerea de acord a evidentelor scriptice cu situatia faptica), ce cuprind operatiuni privind diferentele rezultate la inventariere, adica plusuri sau minusuri.

Plusurile de inventar se inregistreaza ca intrari in patrimoniul societatii, astfel:

- plusuri de natura imobilizarilor necorporale si corporale (cont 134);
- plusuri de natura stocurilor in depozite (cont 758);
- plusuri de natura produselor finite sau produselor neterminate constatate in sectiile de productie (cont 711).

Minusurile de inventar se inregistreaza astfel:

- se inregistreaza pe seama cheltuielilor, dupa natura lor;
- se stabilesc in sarcina celor vinovati prin recuperare directa.

Pentru lipsuri, sustrageri si orice alte fapte ce produc pagube entitatii, conducerea poate decide recuperarea pagubelor constatate de comisia de inventariere, cu respectarea prevederilor legale privind raspunderea materiala a personalului.

Tags: plusuri de inventarminusuri de inventarinventarinventarierea patrimoniului


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Inregistrarea plusurilor si minusurilor la inventar
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Suspendarea CIM din initiativa salariatului si din initiativa angajatorului

de Adela Simonescu
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu pentru tinerii pana in 25 de ani

de Blogul Specialistului
Consiliul Legislativ a aprobat proiectul de lege care prevede scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu in cazul tinerilor cu...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare pentru 2015 se depun pana la 30 mai 2016

de Blogul Specialistului
Asa cum bine stim,  OMFP 123 din 4 februarie 2016 (OMFP 123/2016) reglementeaza cele mai importante aspecte referitoare la  intocmirea si...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare care se intocmesc pentru 2015

de Blogul Specialistului
Care sunt situatiile financiare ce trebuie intocmite pentru anul 2015 si ce aspecte trebuie sa retinem la intocmirea acestora? De la bun inceput...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz"