Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Consolidare fiscala



Procesul de consolidare fiscala a continuat in anul 2012, deficitul bugetar diminuandu-se cu peste 40% fata de 2011, de la 4,3% din PIB la 2,5%. Au fost inregistrate influente negative suplimentare asupra deficitului bugetar din cauza blocarii temporare a rambursarilor fondurilor europene ca urmare a deficientelor constatate in anii anteriori (0,2% din PIB) si din cauza revizuirii descrescatoare a PIB-ului nominal (0,1% din PIB).

Executia bugetului general consolidat pe anul 2012 s-a incheiat cu un deficit de 14,8 miliarde lei fata de 23,9 miliarde lei realizat in anul precedent, conform datelor operative.

1. Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 193,1 miliarde lei, reprezentand 33,0 % din PIB, au fost cu 6,2% mai mari fata de anul precedent in termeni nominali si cu 0,3 pp ca pondere in PIB.

Veniturile fiscale au inregistrat in termeni nominali o crestere cu 8,9% fata de anul precedent, evolutii favorabile inregistrandu-se la impozit pe venit (+9,9%), taxa pe valoarea adaugata (+5,4%), accize (+6,0%), impozit pe profit (+5,3%).
NOU! OG nr. 16/2022 a adus peste 60
de schimbari radicale ale Codului fiscal!


Aflati aici cum trebuie intelese si aplicate noile prevederi!

>> Click AICI <<
 


Veniturile din alte impozite si taxe pe bunuri si servicii au crescut, de asemenea, semnificativ datorita colectarii, incepand cu anul 2012, a contributiei pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, conform OUG nr. 77/2011.

Comparativ cu anul anterior, veniturile nefiscale au crescut la bugetul de stat cu 6,7% si la bugetele locale cu 10%, dar pe ansamblul bugetului general consolidat s-au diminuat cu 1,3%, ca urmare a scaderii cu 5,4% fata de anul precedent a incasarilor institutiilor autofinantate.

La nivelul administratiilor locale s-au inregistrat, de asemenea, cresteri fata de anul precedent la veniturile din impozite si taxe pe proprietate cu 2,1 %.

Contributiile de asigurari au fost in suma de 50,6 miliarde lei, in crestere cu 2,0% fata de anul precedent.

Sumele rambursate de Uniunea Europeana in contul platilor efectuate din resurse publice au fost de 8,0 miliarde lei, in crestere cu 30,6% fata de anul precedent.

2. Cheltuielile bugetului general consolidat in suma de 207,9 miliarde lei, reprezentand 35,5% din PIB, au crescut in termeni nominali cu 1,0% fata de anul precedent, dar ca pondere in PIB s-au redus cu 1,5 pp.

S-au inregistrat cresteri fata de anul 2011, in principal, la proiectele finantate din fonduri UE cu 22,5%, dobanzi cu 20,6%, bunuri si servicii cu 8,4%.

Cheltuielile cu bunuri si servicii au crescut la administratiile locale, precum si la fondul national de sanatate ca urmare a platilor facute pentru servicii medicale si medicamente.

Cheltuielile de personal au crescut cu 6,2%, fata de anul precedent, cresterea inregistrandu-se, in principal, datorita revenirii cu 8% a salariilor personalului bugetar incepand cu luna iulie 2012 si a acordarii unor drepturi salariale in urma unor hotarari judecatoresti.

Cheltuielile pentru investitii care includ cheltuielile de capital, precum si cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost de 35,5 miliarde lei (6,1% din PIB).

Sursa: Ministerul Finantelor Publice

sume rambursabile UE, cheltuieli personal, consolidare fiscala, venituri din impozite, deficitul bugetar


Procesul de consolidare fiscala a continuat in anul 2012, deficitul bugetar diminuandu-se cu peste 40% fata de 2011, de la 4,3% din PIB la 2,5%. Au fost inregistrate influente negative suplimentare asupra deficitului bugetar din cauza blocarii temporare a rambursarilor fondurilor europene ca urmare a deficientelor constatate in anii anteriori (0,2% din PIB) si din cauza revizuirii descrescatoare a PIB-ului nominal (0,1% din PIB).

Executia bugetului general consolidat pe anul 2012 s-a incheiat cu un deficit de 14,8 miliarde lei fata de 23,9 miliarde lei realizat in anul precedent, conform datelor operative.

1. Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 193,1 miliarde lei, reprezentand 33,0 % din PIB, au fost cu 6,2% mai mari fata de anul precedent in termeni nominali si cu 0,3 pp ca pondere in PIB.

Veniturile fiscale au inregistrat in termeni nominali o crestere cu 8,9% fata de anul precedent, evolutii favorabile inregistrandu-se la impozit pe venit (+9,9%), taxa pe valoarea adaugata (+5,4%), accize (+6,0%), impozit pe profit (+5,3%).

Veniturile din alte impozite si taxe pe bunuri si servicii au crescut, de asemenea, semnificativ datorita colectarii, incepand cu anul 2012, a contributiei pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, conform OUG nr. 77/2011.

Comparativ cu anul anterior, veniturile nefiscale au crescut la bugetul de stat cu 6,7% si la bugetele locale cu 10%, dar pe ansamblul bugetului general consolidat s-au diminuat cu 1,3%, ca urmare a scaderii cu 5,4% fata de anul precedent a incasarilor institutiilor autofinantate.

La nivelul administratiilor locale s-au inregistrat, de asemenea, cresteri fata de anul precedent la veniturile din impozite si taxe pe proprietate cu 2,1 %.

Contributiile de asigurari au fost in suma de 50,6 miliarde lei, in crestere cu 2,0% fata de anul precedent.

Sumele rambursate de Uniunea Europeana in contul platilor efectuate din resurse publice au fost de 8,0 miliarde lei, in crestere cu 30,6% fata de anul precedent.

2. Cheltuielile bugetului general consolidat in suma de 207,9 miliarde lei, reprezentand 35,5% din PIB, au crescut in termeni nominali cu 1,0% fata de anul precedent, dar ca pondere in PIB s-au redus cu 1,5 pp.

S-au inregistrat cresteri fata de anul 2011, in principal, la proiectele finantate din fonduri UE cu 22,5%, dobanzi cu 20,6%, bunuri si servicii cu 8,4%.

Cheltuielile cu bunuri si servicii au crescut la administratiile locale, precum si la fondul national de sanatate ca urmare a platilor facute pentru servicii medicale si medicamente.

Cheltuielile de personal au crescut cu 6,2%, fata de anul precedent, cresterea inregistrandu-se, in principal, datorita revenirii cu 8% a salariilor personalului bugetar incepand cu luna iulie 2012 si a acordarii unor drepturi salariale in urma unor hotarari judecatoresti.

Cheltuielile pentru investitii care includ cheltuielile de capital, precum si cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost de 35,5 miliarde lei (6,1% din PIB).

Sursa: Ministerul Finantelor Publice

Tags: sume rambursabile UEcheltuieli personalconsolidare fiscalavenituri din impozitedeficitul bugetar


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Consolidare fiscala
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Suspendarea CIM din initiativa salariatului si din initiativa angajatorului

de Adela Simonescu
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu pentru tinerii pana in 25 de ani

de Blogul Specialistului
Consiliul Legislativ a aprobat proiectul de lege care prevede scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu in cazul tinerilor cu...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare pentru 2015 se depun pana la 30 mai 2016

de Blogul Specialistului
Asa cum bine stim,  OMFP 123 din 4 februarie 2016 (OMFP 123/2016) reglementeaza cele mai importante aspecte referitoare la  intocmirea si...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare care se intocmesc pentru 2015

de Blogul Specialistului
Care sunt situatiile financiare ce trebuie intocmite pentru anul 2015 si ce aspecte trebuie sa retinem la intocmirea acestora? De la bun inceput...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."