Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Care este continutul dosarului de cercetare al unui eveniment?



Cercetarea evenimentelor se finalizeaza cu intocmirea unui dosar, care trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele elemente:

- opisul actelor aflate in dosar;

- procesul-verbal de cercetare;

- nota de constatare la fata locului, care va fi incheiata imediat dupa producerea evenimentului de catre:
NOU! OG nr. 16/2022 a adus peste 60
de schimbari radicale ale Codului fiscal!


Aflati aici cum trebuie intelese si aplicate noile prevederi!

>> Click AICI <<
 

a) lucratorul desemnat sau serviciile de prevenire si protectie, in cazul evenimentelor a caror cercetare intra in competenta dvs. in calitate de angajator. In acest caz, nota de constatare va fi semnata de catre dvs., in calitate de angajator;
b) inspectorul de munca, in cazul evenimentelor care se cerceteaza de catre inspectoratul teritorial de munca sau de catre Inspectia Muncii.

UTIL
Nota de constatare intocmita de lucratorul desemnat sau de serviciile de prevenire si protectie va cuprinde informatii referitoare la:
- pozitia victimei,
- existenta sau inexistenta echipamentului individual de protectie,
- starea echipamentelor de munca,
- modul in care functionau dispozitivele de protectie,
- inchiderea fisei de instruire individuala prin barare si semnatura,
- ridicarea de documente sau prelevarea de probe si orice alte indicii care pot clarifica toate cauzele si imprejurarile producerii evenimentului.

INFO
Nota de constatare la fata locului poate fi intocmita si de alte organe de cercetare abilitate si incheiata in prezenta si cu participarea reprezentantilor inspectoratului teritorial de munca.

ATENTIE!
Nota de constatare nu se va intocmi in situatiile in care se mentine o stare de pericol grav si iminent de accidentare, care nu permite accesul inspectorilor de munca la locul evenimentului.

- schite si fotografii referitoare la eveniment;

- declaratiile accidentatilor, in cazul evenimentului urmat de incapacitate temporara de munca sau de invaliditate;

- declaratiile martorilor si ale oricaror persoane care pot contribui la elucidarea imprejurarilor si a cauzelor reale ale producerii evenimentului;

- copii ale actelor si ale documentelor necesare pentru elucidarea imprejurarilor si a cauzelor reale ale evenimentului;

- copii ale certificatului constatator sau ale oricaror alte autorizatii in baza carora va desfasurati activitatea in calitate de angajator;

- copii ale fisei de identificare a factorilor de risc profesional si ale fisei de aptitudine, intocmite potrivit prevederilor legale;

- copii ale contractelor individuale de munca ale victimelor;

- copii ale fiselor de instruire individuala in domeniul securitatii si sanatatii in munca ale victimelor. In caz de deces, aceste fise se vor anexa in original;

- concluziile raportului de constatare medico-legala, in cazul accidentului mortal;

- copie a hotararii judecatoresti prin care se declara decesul, in cazul persoanelor date disparute;

- copie a certificatelor de concediu medical, in cazul accidentului urmat de incapacitate temporara de munca;

- copie a deciziei de incadrare intr-un grad de invaliditate, in cazul accidentului urmat de invaliditate;

- copii ale actelor/documentelor emise/completate de unitatile sanitare care au acordat asistenta medicala victimelor, inclusiv asistenta medicala de urgenta, din care sa rezulte data si ora cand accidentatul s-a prezentat pentru consultatie, precum si diagnosticul;

- copie a procesului-verbal de cercetare la fata locului, incheiat de serviciile politiei rutiere, in cazul accidentelor de circulatie pe drumurile publice.

Dosarul mai poate cuprinde, dupa caz, orice alte acte si documente necesare pentru a determina caracterul accidentului, cum ar fi:

- copie a autorizatiei, in cazul in care victima desfasura o activitate care necesita autorizare;

- copie a diplomei, a adeverintei sau a certificatului de calificare a victimei;

- acte de expertiza tehnica, intocmite cu ocazia cercetarii evenimentului;

- acte doveditoare, emise de catre organele autorizate, din care sa se poata stabili locul, data si ora producerii evenimentului sau sa se poata justifica prezenta victimei la locul, la ora si la data producerii evenimentului;

- documente din care sa rezulte ca accidentatul actiona pentru indeplinea indatoririi de serviciu;

- corespondenta cu alte institutii/unitati in vederea obtinerii actelor solicitate;

- adresele de prelungire a termenelor de cercetare;

- actul medical emis de unitatea sanitara care a acordat asistenta medicala de urgenta, din care sa rezulte diagnosticul la internare si/sau externare;

- procesul-verbal incheiat dupa producerea evenimentului;

- formularul pentru inregistrarea accidentului de munca - FIAM.

Tags: dosar de cercetarerisc profesionalinspectori de munca


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Care este continutul dosarului de cercetare al unui eveniment?
Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

Articole conexe

Suspendarea CIM din initiativa salariatului si din initiativa angajatorului

de Adela Simonescu
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu pentru tinerii pana in 25 de ani

de Blogul Specialistului
Consiliul Legislativ a aprobat proiectul de lege care prevede scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu in cazul tinerilor cu...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare pentru 2015 se depun pana la 30 mai 2016

de Blogul Specialistului
Asa cum bine stim,  OMFP 123 din 4 februarie 2016 (OMFP 123/2016) reglementeaza cele mai importante aspecte referitoare la  intocmirea si...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare care se intocmesc pentru 2015

de Blogul Specialistului
Care sunt situatiile financiare ce trebuie intocmite pentru anul 2015 si ce aspecte trebuie sa retinem la intocmirea acestora? De la bun inceput...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."