Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul Revisal: Codul CAEN folosit de expertii contabili



Potrivit HG nr. 500/2011 nu se mai prevede obligativitatea perfectionarii sau formarii profesionale in domeniul resurselor umane pentru persoanele desemnate sau pentru prestatorii care completeaza Registrul General de Evidenta a Salariatilor.

Astfel, avand in vedere Ordinul nr. 1918/2011 care a fost  publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I Nr. 587/19.08.2011 Inspectia Muncii nu a furnizat precizari suplimentare referitoare la codul CAEN necesar in vederea inregistrarii prestatorilor de servicii; expertii contabili pot uza de codul CAEN 7830 - Servicii de furnizare si management a fortei de munca, codul CAEN 8299 - Alte activitati de servicii suport pentru intreprinderi;

In ceea ce priveste prevederile art. 9 din Ordinul nr  1918/2011,  Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, este institutia competenta care va furniza dupa data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, procedura privind inregistrarea prestatorilor de servicii ca operatori de date cu caracter personal;

Va prezentam in cele ce urmeaza obligatiile expertului contabil in calitate de prestator de servicii:

1. Sa intocmeasca Registrul in forma electronica, in ordinea angajarii, cuprinzand urmatoarele elemente:

-    elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal -CNP, cetatenia si tara de provenienta - Uniunea Europeana - UE, non-UE, Spatiul Economic European - SEE;
-    data angajarii;
-    perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea
-    functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
-    tipul contractului individual de munca;
-    durata normala a timpului de munca si repartizarea acestuia;
-    salariul, sporurile si cuantumul acestora;
-    perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor  de suspendare in baza certificatelor medicale;
-    data incetarii contractului individual de munca;
 
2. Sa completeze, respectiv sa inregistreze in registru elementele  prevazute de lege, dupa cum urmeaza:

-    la angajarea fiecarui salariat, urmatoarele elemente se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de salariatul in cauza: datele de identificare ale salariatului, data angajarii, elementele referitoare la detasare; functia, tipul contractului de munca, durata normala a timpului de lucru si repartizarea acestuia; salariul, sporurile si cuantumul acestora;

-    salariul, sporurile si cuantumul acestora se completeaza si pentru contractele individuale de munca deja inregistrate, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a HG nr.500/2011;

-    elementele privind perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca se inregistreaza in registru in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data suspendarii;

-    data incetarii contractului individual de munca se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca/la data luarii la cunostinta a evenimentului care a determinat, in conditiile legii, incetarea contractului individual de munca;

-    pentru salariatii detasati, angajatorul de baza completeaza perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, anterior inceperii detasarii.

Orice modificare a elementelor cu privire la: datele de identificare ale salariatilor, perioada detasarii, functia, tipul contractului de munca, durata normala a timpului de lucru si repartizarea acestuia, salariu, sporuri, se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii (exceptie fac situatiile in care modificarile se produc ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act normativ).

3. Sa transmita Registrul la Inspectoratul teritorial de munca in format electronic prin utilizarea uneia din urmatoarele modalitati:

    a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;
    b) prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;
    c) prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator.

4. Sa prelucreze datele cu caracter personal ale salariatilor societatii beneficiare cu respectarea prevederilor Legii 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare;

5. Sa nu subcontracteze, la randul sau, serviciile de completare si transmitere a registrului incredintate de Beneficiar.

Tags: noul revisalcodul caenexpertii contabiliregistrul general de evidenta a salariatilorinspectia munciimonitorul oficial


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Noul Revisal: Codul CAEN folosit de expertii contabili
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Suspendarea CIM din initiativa salariatului si din initiativa angajatorului

de Adela Simonescu
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu pentru tinerii pana in 25 de ani

de Blogul Specialistului
Consiliul Legislativ a aprobat proiectul de lege care prevede scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu in cazul tinerilor cu...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare pentru 2015 se depun pana la 30 mai 2016

de Blogul Specialistului
Asa cum bine stim,  OMFP 123 din 4 februarie 2016 (OMFP 123/2016) reglementeaza cele mai importante aspecte referitoare la  intocmirea si...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare care se intocmesc pentru 2015

de Blogul Specialistului
Care sunt situatiile financiare ce trebuie intocmite pentru anul 2015 si ce aspecte trebuie sa retinem la intocmirea acestora? De la bun inceput...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."