Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea contractului de inchiriere



Contractul de inchiriere

 

Inchirierea unei constructii, unui teren sau a oricarui alt bun se face, legal, printr-un contract in forma scrisa.

 

 1.Contractul de inchiriere se prezinta la Administratia Fiscala

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

NOU! OG nr. 16/2022 a adus peste 60
de schimbari radicale ale Codului fiscal!


Aflati aici cum trebuie intelese si aplicate noile prevederi!

>> Click AICI <<
 

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 

 

 

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 

 

 

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 

 

 1.Contractul de inchiriere se prezinta la Administratia Fiscala

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 

 

 

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 

 

 

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 

 

Inchirierea unei constructii, unui teren sau a oricarui alt bun se face, legal, printr-un contract in forma scrisa.

 

 1.Contractul de inchiriere se prezinta la Administratia Fiscala

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 

 

 

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 

 

 

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 

 

 1.Contractul de inchiriere se prezinta la Administratia Fiscala

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 

 

 

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 

 

 

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.

Cautati contracte corect intocmite?
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!

Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:

  • in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
  • in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
  • orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.

 
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.

Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.

Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!

 

3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?

In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.

4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.

In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.

Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

5. Contabilizarea contractului de inchiriere

In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.

Pentru mai multe detalii apasa aici.  

 

 

 

 


Tags: contractcontract de inchirieremodele de contractecontabilitatelegea contabilitatiicontaMonitorul OficialTVAlegislatie contabilacodul fiscal


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Inregistrarea contractului de inchiriere
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Suspendarea CIM din initiativa salariatului si din initiativa angajatorului

de Adela Simonescu
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu pentru tinerii pana in 25 de ani

de Blogul Specialistului
Consiliul Legislativ a aprobat proiectul de lege care prevede scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu in cazul tinerilor cu...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare pentru 2015 se depun pana la 30 mai 2016

de Blogul Specialistului
Asa cum bine stim,  OMFP 123 din 4 februarie 2016 (OMFP 123/2016) reglementeaza cele mai importante aspecte referitoare la  intocmirea si...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Situatiile financiare care se intocmesc pentru 2015

de Blogul Specialistului
Care sunt situatiile financiare ce trebuie intocmite pentru anul 2015 si ce aspecte trebuie sa retinem la intocmirea acestora? De la bun inceput...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania.
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania."