BlogulSpecialistului → Contabilitate si fiscalitate → Intocmirea si transmiterea facturilor prin mijloace electronice
Indiferent de tipul operatiunii economice efectuate, facturile emise electronic se pot transmite cumparatorilor de bunuri sau beneficiarilor de servicii prin aceeasi modalitate: electronic.
Emiterea si transmiterea electronica a facturilor este reglementata prin art. 155 alin. (8) lit. c) procedura si conditiile impuse fiind dezvoltate la pct. 73 din Normele de aplicare a Codului fiscal.
Conditii
Conditiile pentru transmiterea electronica a facturilor sunt enumerate si sistematizate in normele de aplicare, in functie de locul de desfasurare a operatiunii economice, astfel:
❐ pentru operatiuni de livrari de bunuri si prestari de servicii efectuate pe teritoriul national, trebuie respectate urmatoarele conditii:
1) sa existe un acord incheiat intre partile participante la tranzactie din care sa rezulte faptul ca s-a convenit asupra facturarii electronice a operatiunilor efectuate;
2) sa se garanteze autenticitatea sursei si integritatea continutului facturii prin:
■ semnatura electronica, asa cum este reglementata prin Legea nr. 455/2001 privind semnatura electronica
■ schimbul electronic de date EDI definit la art. 2 din Recomandarile Comisiei 1994/820/EC din 19 octombrie 1994 referitor la aspectele legale ale schimbului electronic de date;
■ orice alte mijloace electronice agreate de Directia generala a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
3) sa existe un document centralizator pe suport hartie privind evidenta facturilor transmise prin schimbul electronic de date EDI intr-o luna calendaristica de catre o persoana impozabila inregistrata conform art. 153. O astfel de situatie se intocmeste si pentru facturile primite de la furnizori sau prestatori care nu sunt inregistrati in scopuri de TVA, dar pentru care cumparatorii de bunuri sau beneficiarii de servicii sunt obligati la plata TVA.
Retineti!
Aceste conditii sunt aplicabile si facturilor emise pentru livrari intracomunitare de bunuri. Conditiile pentru facturarea prin mijloace electronice sunt stabilite de tara in care au loc livrarile intracomunitare.
❏ pentru operatiuni de achizitii intracomunitare efectuate in Romania, trebuie respectate urmatoarele conditii:
1) sa existe un acord incheiat intre partile participante la tranzactie din care sa rezulte faptul ca s-a convenit asupra facturarii electronice a operatiunilor efectuate;
2) sa existe un document centralizator pe suport hartie privind evidenta facturilor primite prin schimbul electronic de date EDI intr-o luna calendaristica de catre o persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila inregistrata conform art. 1531 din Codul fiscal.
Articol preluat din Revista Romana de TVA nr. 23/ februarie 2009.