Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea fuziunii la Registrul Comertului. Documente necesare



Va prezentam mai jos care sunt documentele necesare pentru inregistrarea la Registrul Comertului a fuziunii prin transferarea patrimoniului uneia sau mai multor societati care se dizolva fara a intra in lichidare, unei alte societati existente (art. 238 alin. (1) lit. a) din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) - absorbtie:

Etapa I

1. Cerere de depunere si mentionare acte pentru desemnarea expertilor/expertului sau hotararea adunarii generale prin care se renunta la expertiza si depunerea proiectului de fuziune intocmit de fiecare din societatile participante la fuziune, semnata de reprezentantii acestora (original);

2. Proiectul de fuziune semnat de reprezentantii fiecareia din societatile participante (original);

3. Declaratiile fiecareia din societatile care inceteaza a exista, despre modul cum au hotarat sa stinga pasivul lor (original);

4. Declaratia privind modalitatea de publicare a proiectului de fuziune, respectiv prin publicare in Monitorul Oficial al Romaniei sau pe pagina de Internet a societatii/societatilor care participa la fuziune si pe pagina de Internet a ONRC;
 
5. Daca este cazul: - avizele prealabile prevazute de legile speciale (original); - imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);

6. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxa de registru; tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, daca este cazul.

Etapa a II-a

1. Cerere de depunere si mentionare acte, bifata la pct. 5.15: care se completeaza cu: „Cerere adresata Presedintelui Sectiei comerciale a Tribunalului in a carui raza teritoriala se afla sediul solicitantului, prin care solicita inregistrarea fuziunii in Registrul Comertului”;
 
2. Cerere adresata Presedintelui Sectiei comerciale a Tribunalului in a carui raza teritoriala se afla sediul societatii absorbante, prin care solicita inregistrarea in Registrul Comertului (3 exemplare);
 
3. Hotararile adunarilor generale ale asociatilor/actionarilor fiecareia din societatile participante privind aprobarea fuziunii (original);

4. Actul constitutiv al societatii absorbante actualizat conform modificarilor intervenite (original);

5. Dovada publicarii proiectului de fuziune vizat de directorul Oficiului Registrului Comertului de pe langa tribunal si/sau persoana sau persoanele desemnate. Confirmarea publicarii se efectueaza de ORCT.

6. Situatia financiara de fuziune, care va avea aceeasi data pentru toate societatile participante la fuziune (copie);

7. Certificatul de inregistrare al societatii absorbante si, dupa caz, anexa/anexele daca intervin modificari ale elementelor cuprinse in acesta (activitate principala, denumire, forma juridica, sediu) si certificatele de inregistrare si anexa/anexele la acesta ale societatilor comerciale care inceteaza a exista (original);

8. Daca este cazul, declaratia-tip pe propria raspundere, in original, semnata de asociati sau administratori, din care sa rezulte asumarea de catre solicitant a responsabilitatii privitoare la legalitatea desfasurarii activitatilor declarate;
 
9. Daca este cazul: - avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie); - imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).

10. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: Taxa judiciara de timbru si timbru judiciar; taxa de registru; tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.

Toate documentele pe care se intemeiaza cererile din etapa a II-a se depun in 2 exemplare identice, respectiv in original sau in copie certificata, dupa cum este prevazut pentru fiecare document, la Oficiul Registrului Comertului, care le va transmite tribunalului competent.

Tags: proceduridocumenteregistrul comertuluifuziune


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Inregistrarea fuziunii la Registrul Comertului. Documente necesare
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Interviu cu Avocat Ana-Maria Borz: Ce trebuie sa stim despre litigiile de munca

de Adela Simonescu
Cat de mult dureaza un litigiu de munca? Cat ma costa? Unde gasesc un avocat specializat pe dreptul muncii si ce presupune colaborarea cu...
Resurse juridice
Citeste mai departe

Se egalizeaza varsta standard de pensionare pentru femeile si barbatii din avocatura

Propunerea legislativa privind sistemul de pensii si alte drepturi de asigurari sociale ale avocatilor a fost adoptata luni de Senat, in calitate de...
Resurse juridice
Citeste mai departe

Interviu cu Avocat Ana-Maria Borz: Cand apeleaza angajatii la avocati

de Maria Nicutar
Putini stiu cat de multe responsabilitati detin angajatorii si cat de expusi sunt amenzilor si altor sanctiuni instituite de inspectorii de...
Resurse juridice
Citeste mai departe

Angajatorii care nu respecta legea risca litigii de munca destabilizatoare pentru intreaga companie

de Adela Simonescu
"As vrea sa sanctionez salariatul cu reducerea salariului pe o perioada de un an de zile, cu minim 25% din salariu." "As dori ca...
Resurse juridice
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

"TOP 7 MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile in 2023. Studii de caz"